גייתנר: "סין חייבת לחזק היואן ולאפשר לארה"ב לייצא"

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, בנאום בנושא יחסי ארה"ב סין: "ארה"ב מתכוונת לייצא השנה לסין יותר מ-100 מיליארד דולר של מוצרי צריכה ושירותים"

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, אמר היום (ד'), בנאום שנשא לקראת ביקורו של נשיא סין בארה"ב בשבוע הבא, כי לשתי המדינות יש אינטרסים לחזק את היחסים הכלכליים ביניהן. גייתנר דוחק היום בסין לאפשר למטבע הסיני, היואן, להתחזק וכן דוחק בסין לאפשר ייבוא נרחב יותר של מוצרי צריכה אמריקניים לשוק הסין.

בתמורה, מבטיח גייתנר, כי ארה"ב תאפשר לסין דריסת רגל גדולה יותר לארה"ב ותאפשר לסין לבצע השקעות גדולות יותר בארה"ב בתחום ההיי-טק.

עוד אמר גייתנר כי ארה"ב מתכוונת לייצא השנה לסין יותר מ-100 מיליארד דולר של מוצרי צריכה ושירותים."הייצוא שלנו לסין עלה לכפול מהיצוא לכל מדינה אחרת", אמר גייתנר.

כאמור, גייתנר מעביר לסין מסר לחזק את היואן "אם סין לא תאפשר למטבע הסיני להתחזק במהירות גבוהה יותר, היא עשויה להתייצב מול סיכון של האצת האינפלציה ולעמוד בפני סיכון גבוה של עליית מחירים. שני גורמים אלה יאיימו על עתיד הצמיחה הכלכלית", אמר גייתנר.

בהתייחס לכלכלות מדינות אירופה אמר גייתנר כי אין לו כל ספק כי למדינות מרחב האירו יש את היכולת למנוע את התפרצות משבר החוב. "המדינות יעשו הכל כדי למנוע מהמשבר הזה להתרחב מעבר למדינות שהיו מלכתחילה בפוקוס בשל רמת חוב גבוהה", אמר גייתנר.