אורן מוסט יוביל את הקבוצה הצרפתית במכרז למפעיל סלולרי נוסף

לקבוצה צורפו גם שי דוידור, הבעלים של חברת אקספיריוס, ומיכל דבורצקי, לשעבר המשנה למנכ"ל גיתם BBDO ולשעבר מנהלת האסטרטגיה של סלקום

הקבוצה הצרפתית (גזבייה ניאל ומיכאל גולן) בחרה באורן מוסט לניהול ההכנות שלה למכרז הסלולר. מוסט מוביל את צוות היועצים שהקימה הקבוצה במטרה להתמודד על אחת משתי רצועות התדרים שמוקצות במכרז.

עבור מוסט, לשעבר משנה למנכ"ל סלקום, מדובר בסגירת מעגל, שכן הוא נמנה עם מייסדי סלקום, שחוללה מהפכה בשוק הסלולר עם כניסתה לשוק בשנות ה-90. מוסט עבד בסלקום שמונה שנים ונחשב למי שתרם תרומה מכרעת להצלחתה העסקית והשיווקית. לאחר שעזב את סלקום שימש כמנכ"ל גילת לוויינים והוביל את תוכנית ההבראה שלה, ובשנים האחרונות הוא עוסק בפרופיל אישי נמוך בליווי של סטארט-אפים בתחום הטלקום ובייעוץ אסטרטגי לבנק הפועלים בתחום האינטרנט והסלולר.

לקבוצה הצרפתית צורפו גם שי דוידור, כיום הבעלים של חברת אקספיריוס ובעבר סמנכ"ל בחברת ברק שעוסקת בייעוץ להקמת רשתות סלולר, והכלכלן מיכאל סורין, שעבד ככלכלן בסלקום, וטיפל במכרזים על תדרי הדור השלישי שאותם רכשה החברה.

כמו כן צורפה לקבוצה מיכל דבורצקי, לשעבר המשנה למנכ"ל גיתם BBDO, ולשעבר מנהלת האסטרטגיה של סלקום. גם אחיו של מיכאל גולן, דוד בוקובזה, עובד ככלכלן בקבוצה.

משרד צלרמאייר-פילוסוף, שליווה את סלקום בעבר ולאחר מכן סייע לקבוצת אייפקס-סבן כשרכשה את בזק, וכשמכרה אותה לשאול אלוביץ', עומד בחזית המשפטית. על קשרי הממשל הופקדה הלוביסטית בהירה ברדוגו. את הייעוץ ההנדסי מספקת חברת נוקיה-סימנס, שמייעצת לרוב הקבוצות במכרז.

ב-3 בפברואר יגישו חמש הקבוצות המתמודדות את ההצעות. זה יהיה השלב הראשון, שבו ייבדקו המועמדים וכשירותם להתמודדות הכספית שאמורה להסתיים בתוך שבועות ספורים לאחר מכן. על פי תוכניות המשרד, בסוף פברואר או לכל היותר בתחילת מארס אמורים להיבחר שני זוכים בתום התמודדות במכרז מקוון.

בתוכנית המקורית לא צפה המשרד התמודדות של יותר מקבוצה אחת או שתיים וכעת מתמודדות חמש קבוצות, כך שגם קופת המדינה תתפח מדמי הרישיון שישלמו הזוכים.

הזוכים במכרז יידרשו להקים כמה עשרות אנטנות על מנת להגיע לכיסוי מינימלי של 10% מהאוכלוסייה בארץ, ולאחר מכן יוכלו לשכור שירותים מאחת הרשתות הסלולריות הקיימות, על מנת שיוכלו להציע שירותי סלולר בכיסוי ארצי מהר ככל האפשר. על פי הערכות, בתחילת השנה הבאה לפחות אחת הזוכות תוכל להתחיל להתחרות בשוק.