בנק JP מורגן הרוויח 4.8 מיליארד דולר ברבעון - מעל הצפי

הבנק עקף את תחזיות האנליסטים ב-12 סנט למניה ■ הסיבה לגידול של 47% ברווח: ירידה בהפרשות לחובות מסופקים

JP מורגן , הבנק השני בגודלו בארה"ב, דיווח היום על זינוק של 47% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2010, הודות לירידה בהפרשות לחובות מסופקים בתחום המשכנתאות ובכרטיסי האשראי.

הבנק הרוויח 4.83 מיליארד דולר ברבעון, שהם 1.12 דולר למניה, לעומת 3.28 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2009. הבנק עקף את תחזיות האנליסטים בוול סטריט, שציפו לרווח של דולר אחד למניה. בשנת 2010 כולה הסתכם הרווח הנקי ב-17.4 מיליארד דולר, לעומת 11.7 מיליארד דולר ב-2009. מנכ"ל JP מורגן הוא ג'יימי דיימון.

"החדשות הטובות הן שההפרשות לחומ"ס יורדות, מה שאומר שהבנק יצטרף פחות הכנסות כדי להגדיל את הרווחים", אמר לסוכנות בלומברג האנליסט כריס קוטובסקי מבית ההשקעות אופנהיימר. "אבל החדשות הרעות הן שהלחץ על מחיקות נוספות בהלוואת שניתנו צפוי להימשך, כך שהדבר ישפיע לרעה על הרווח בשורה התחתונה".

הכנסות הבנק ברבעון הרביעי צמחו ב-13% ל-26 מיליארד דולר. "מגמות האשראי בחטיבת כרטיסי האשראי והאשראי לסיטונאים המשיכו להשתפר ברבעון הרביעי; בתחום המשכנתאות, המחיקות אמנם השתפרו אך הן עדיין ברמות לא נורמליות ומכבידות על הביצועים שלנו", אמר דיימון.

JP מורגן הוא הבנק הגדול הראשון שפרסם עד כה את הדוחות הרבעוניים. בתקופה קרובה יפרסמו בנקים נוספים, כגון בנק אוף אמריקה וסיטי. פול מילר, אנליסט בנקים בבית ההשקעות FBR, סבור כי דוחות הבנקים יהיו טובים הודות לשיפור באשראי הצרכני.

חברות הפיננסים בארה"ב מחקו סכום עתק של 1.82 טריליון דולר במהלך משבר האשראי, מה שהיכה בכלכלת ארה"ב והקפיץ את שיעור האבטלה לשיא של 26 שנה. כעת, עם ההתאוששות מתחזק גם ההון העצמי של הבנקים, אולם הקיטון באבטלה הינו איטי והדרגתי.