שלמה שרף יפרד ממניות אלקטרה בתמורה ל-10 מיליון שקל

(עדכון) מנכ"ל אלקטרה מונה למנכ"ל עזריאלי ■ יחליף בתפקידו את מנחם עינן שיקודם למשנה פעיל ליו"ר קבוצת עזריאלי ■ עלות השכר השנתית של שרף בעזריאלי: 4 מ' ש'

שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן הפורש, יירש את תפקידו של מנחם עינן כמנכ"ל קבוצת עזריאלי . עינן יקודם לתפקיד משנה פעיל ליו"ר קבוצת עזריאלי לצידה של דנה עזריאלי, בתו של דוד עזריאלי שממשיך לשמש כיו"ר הקבוצה.

אלקטרה נדל"ן שבשליטת גרשון זלקינד דיווחה היום (א') כי שרף צפוי לפרוש בסוף מארס השנה ובמקומו ימונה שי וינברג, סמנכ"ל פיתוח עסקי של אלקטרה. בהודעת החברה נכתב כי שלמה שרף צפוי לפרוש מתפקידו לטובת "תפקיד ניהולי בכיר אחר במשק הישראלי".

מקורבים לקבוצת עזריאלי אישרו כי מתקיימים מגעים בין שרף לבין הקבוצה אולם דירקטוריון הקבוצה טרם אישר את מינויו. מכל מקום, טרם הובהר לאן מועדות פניו של המנכ"ל הוותיק עינן.

שרף ציין היום כי "לאחר כ-36 שנה בקבוצת אלקטרה, כ-20 שנה מתוכן כמנכ"ל, ולאחר שבשנים האחרונות הקמתי את פעילות הנדל"ן המניב של החברה כמנכ"ל אלקטרה נדל"ן, החלטתי כי הגיעה העת לבצע שינוי, ומצאתי לנכון לפרוש לטובת אתגרים ניהוליים חדשים. ברצוני להודות למר גרשון זלקינד, יו"ר קבוצת אלקו, על האמון הרב שנתן בי מאז רכש את קבוצת אלקטרה ב-1991, ועל שיתוף הפעולה והגיבוי לאורך השנים, בזכותם אלקטרה בע"מ ואלקטרה נדל"ן הגיעו למקום המכובד בו הן מצויות כיום. אני משוכנע כי שי וינברג, שעבד לצידי במשך למעלה מעשור, ושהיה מעורב עימי באופן צמוד בכל פיתוחה העסקי של אלקטרה נדל"ן, יצליח במילוי תפקידו, והינו האדם הטבעי לתפוס את מקומי, ואני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

דוד עזריאלי, יו"ר הדירקטוריון של קבוצת עזריאלי מסר: "השדרוג במבנה ההנהלה מבטא את החשיבות העצומה שאנו מייחסים לביסוסה של מנהיגות ניהולית יוצאת דופן בקבוצה".

דנה עזריאלי, סגנית יו"ר קבוצת עזריאלי: "אני מברכת על כניסתו של שלמה שרף לקבוצת עזריאלי. אין לי ספק כי הוא בעל הניסיון, היכולת והכישרון להיכנס לנעליו של מנחם עינן ולהמשיך להצעיד את הקבוצה קדימה".

הסכם הפרישה של שרף ושכרו בעזריאלי

אלקטרה נדל"ן דיווחה אחה"צ לבורסה כי לאור הודעתו של שלמה שרף על סיום תפקידו בסוף מארס, עד אז ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה, אישרו ועדת הביקורת והדירקטוריון של החברה את הסכם הפרישה עימו, לפיו ישולם לשרף בונוס מיוחד בסך מיליון שקל (ברוטו) ובנוסף תרכוש ממנו החברה כ-350 אלף מניות בתמורה ל-10 מיליון שקל בעסקה מחוץ לבורסה לפי שער של 28.56 שקל למניה, מחיר הנמוך משער המניות היום בבורסה.

רכישת המניות תבוצע ע"י החברה או ע"י חברה בת שלה ומימונה יבוא ממקורותיה העצמאיים של החברה. רכישת המניות לא צפויה ליצור אירוע מס לחברה והמניות הנרכשות תהפכנה למניות רדומות. בעקבות רכישת המניות מידיו של שרף יקטן ההון העצמי של אלקטרה נדל"ן ב-10 מ' ש' ויגדל הרווח הבסיסי למניה. בחברה מציינים כי בסוף הרבעון השלישי היו הרווחים הראויים לחלוקה שבידי החברה כ-740 מיליון שקל, כך שלא קיים חשש שהרכישה העצמית תמנע מהחברה לעמוד בהתחייבויותיה.

בועדת הביקורת ובדירקטוריון סבורים כי תנאי הסכם הפרישה הינם סבירים וראויים בנסיבות העניין והולמים את תרומתו המיוחדת רבת השנים של שלמה שרף לחברה. כמו כן הם סבורים כי עלויות ההסכם לחברה הינן סבירות ביחס לגודלה והיקף נכסיה ולמקובל בשוק לגבי מנהלים בחברות בסדר הגודל של אלקטרה נדל"ן.

בנוסף דיווחה קבוצת עזריאלי כי חברת הניהול של שרף תהיה זכאית לדמי ניהול בסך של 250 אלף שקל לחודש. בנוסף לכך יקבל שרף דרך חברת הניהול שרשומה על שמו מענק שנתי קבוע בסך מיליון שקל, שישולם בשני תשלומים חצי שנתיים.

תגמול נוסף שינתן לשרף מעזריאלי הינו תגמול במזומן הנגזר מביצועי מניות החברה במסגרת זו ובדומה לתנאי תוכנית הקצאת יחידות פאנטום הקיימת בחברה, יוענקו לחברת הניהול של שרף יחידות פאנטום בשווי כולל של כ-9 מיליון שקל לפי מחיר בסיס שייקבע לפי מחיר מניה ממוצע שיהיה בחודש מארס. לכל אלה כמובן נלווים גם תנאים נלווים כגון החזרחים על הוצאות טלפון, רכב, מחשב נישא, החזר הוצאות עסקיות, הוצאות טיסה ומלונות, סקר רפואי שנתי ועיתונים.

סה"כ עלות השכרו השנתית של שלמה שרף כמנכ"ל קבוצת עזריאלי מוערכת בכ-4 מיליון שקל. מהם 3 מיליון כדמי ניהול ועוד מיליון כמענק.