מניית היום: תהפוך לחברת הנדל"ן למגורים הגדולה בארץ?

שיכון ובינוי נדל"ן הגישה היום הצעה לרכישה של חלק ניכר ממניותיה של אזורים, שהועמדו באחרונה למכירה על-ידי בנק מזרחי-טפחות

מניית אזורים רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה, בשעה שהמהלכים לרכישת השליטה בחברה הולכים ומתקדמים.

היום (ב') הוגיע שיכון ובינוי , כי שיכון ובינוי נדל"ן, חברת בת בה מחזיקה שו"ב כ-87%, הגישה היום הצעה לרכישה של חלק ניכר ממניותיה של אזורים. ההצעה הוגשה במסגרת הליך אותו מנהלים בעלי מניותיה של אזורים למכירת החזקות בחברה. שיכון ובינוי נמצאת בשליטת שרי אריסון, השולטת גם בבנק הפועלים.

מניות השליטה באזורים, המוחזקות בידי חברת בוימלגרין קפיטל הכושלת, הועמדו באחרונה למכירה על ידי בנק מזרחי-טפחות. מזרחי טפחות , בניהולו של אלי יונס, הוא הנושה המרכזי של בוימלגרין קפיטל, הסובלת מקשיים פיננסיים (גרעון של כ-850 מיליון שקל בהון העצמי), ואינה מסוגלת לעמוד בתשלומי החוב לבנק, שהיקפם עומד על כ-700 מיליון שקל. שווי מניות בוימלגרין באזורים עומד כיום על 356 מיליון שקל בלבד.

למרות שאזורים פעילה בתחום הנדל"ן למגורים, שנחשב לאחד התחומים הלוהטים כיום בשוק, היא נמצאת במצב פיננסי לא פשוט. לחברה מצבת חובות כבדה בהיקף של כמיליארד שקל. תשלום הקרן והריבית הגדול הקרוב למחזיקי האג"ח, בגובה של כ-200 מיליון שקל, הוא בתחילת חודש מארס, וכפי שנחשף ב"גלובס" כדי לעמוד בו מכרה החברה בשבוע שעבר קרקעות בשכונת עיר ימים בדרום מערב נתניה, בתמורה ל-175 מיליון שקל.