זכיינית חורגת

למה לא שודרה אמש "משפחה חורגת" בערוץ 2? ■ וגם: איך נשאר לרשת חשק לרקוד?

לחלק גדול מצופי הטלוויזיה - וזו ההזדמנות להתנצל בפני הקוראים שבעקבות הטור מאמש חיפשו את "משפחה חורגת" בלוח השידורים - נגרמה אמש (א') הפתעה, כאשר אחרי שבוע שלם של קדימונים לעונה החדשה של "משפחה חורגת", החליטה זכיינית ערוץ 2 רשת לבסוף לשדר עוד פרק של תוכנית שעשועוני הרטרו של אברי גלעד.

יש לעיתים שמחליטים לא לשדר תוכנית שכבר "הובטחה" לצופים, אבל נסיבות הדחייה הפעם הן מוזרות במיוחד: בדרך-כלל מקובל שדחייה כזאת מתרחשת בגלל אירוע חדשותי גדול שמשנה את לוח השידורים, בגלל אירוע טראומתי שגורם לדחייה של תכנים בידוריים, או להבדיל, בדרך-כלל בתוכניות תחקירים - כאשר מישהו מאיים בתביעת לשון הרע אם תשודר התוכנית, והיועצים המשפטיים של הערוץ או הזכיין ממליצים למשוך אותה כדי לערוך אותה מחדש. הפעם, כמו שמוסרת הגירסה הרשמית של רשת, מדובר בשיקולי שיבוץ, "פרוגרמינג בלבד" נמסר.

ברשת הודפים גם ידיעות שהתפרסמו בעקבות הדחייה המפתיעה, לפיה מדובר היה באי-הסכמה מצד חלק מהטאלנטים של הזכיינית, בעיקר מי שמיוצגים על-ידי בועז בן-ציון, לשינוי לוח המישדרים כפי שהציע הזכיין, מתוך ניסיון של רשת להתחרות ב"היפה והחנון" המצליחה של ערוץ 10.

ספק אם גם הגירסה הרשמית עושה חסד עם הזכיינית: שיקולי "פרוגרמינג" בערוץ מסחרי הם לגיטימיים כמובן, אבל נדיר שהם נערכים מחדש ממש ערב השקתה של עונה חדשה.

גורם בכיר בתעשייה אמר ל"גלובס": "בועז בן-ציון שם להם וטו, והם התכופפו, ממש שכונה".

מטעם הזכיינית נאמר כי "מדובר בשמועות שמפיצים כל מיני גורמים שעלולים להיפגע מהדחייה, אבל מדובר בשיקולי פרוגרמינג בלבד".

ועוד נשאר להם חשק לרקוד...

"רוקדים עם כוכבים", תוכנית הגמר, ב' 21:00, ערוץ 2

על רקע האייטם הקודם, קשה שלא להיזכר בבדיחה הישנה על האב שקורא את התעודה הרעה של בנו, אבל סוטר לו דווקא כשהוא מגיע לציון 10 בזמרה (זוכרים שפעם היה מקצוע כזה בבית הספר?), כשהילד ההמום תוהה על פשרה, אומר לו האב: "אחרי תעודה כזאת, יש לך עוד את החוצפה לזמר?".

ובכן, לרשת מתברר, יש חשק לרקוד, וסביר להניח כי גמר "רוקדים עם כוכבים" ישיג רייטינג טוב, שיאפשר לזכיינית לבסס את ההנחה כי נמצאה התוכנית העברית הראשונה שמצאה את המסילה לליבו של הצופה הרוסי - חלק חשוב בציבור הישראלי שלא נוהג להתכנס סביב "מדורת השבט" החמימה של "ארץ נהדרת" או "האח הגדול" של הזכיינית המתחרה.

"רוקדים עם כוכבים" סובלת בעיניי משתי מגרעות עיקריות: ראשית ההכרח להזדקק למעגל השני של הכוכבים - הרי שום אמן שכוכבו דורך כרגע, לא כולל זמרים מזרחיים, לא יסכים להשתתף בהפקה, שהופכת מקלט לכוכבים לשעבר.

ההתנגדות השנייה שלי נעוצה בשורשיי הבעייתיים: כמו רוב הישראלים בני גילי, עברתי כמעט באחת מההרקדות בתנועת הנוער לריקוד במועדונים, כשאני פוסח על השלב האבולוציוני של ריקודים סלוניים.

ובכל זאת, גמר, מעצם היותו כזה, מביא לשיא את התחרות והמתח. לכן (במיוחד בהיעדר אלטרנטיבה ראויה לצפייה) סביר להניח שגם אני אשב מול המסך, אולי בלי לשלוח סמסים (או "אסמסים" בפתח, כפי שגורסת יו"ר האופוזיציה), אבל בציפייה לדמעות של שמחה.