האם גם מחר יזרח ברק?

מי יילך להיכן, מי ייפול, מי ישרוד. הכי משמח שכל מה שכולם רוצים זה טובת העם

כבר מזמן לא נראה ברק כל כך שופע חיוכים, ממש זורח. כך נראה אדם שלאחר לבטים וטלטולים עשה החלטה; כך נראה אדם שיוצא לדרך חדשה, האדרנלין משתולל.

האנשים שאתו דווקא נראים קצת אחרת, מודאגים. הם יודעים שלברק אין שום בעיה לנטוש אנשים שהולכים אתו, כאשר הדבר תואם את מטרותיו. עכשיו הוא צריך אותם, מחר הם בקלות עשויים להופך לנטל.

עם המכנסיים למטה

אבל בסך הכל צריך להודות שברק עשה תרגיל שנראה מוצלח מבחינתו. הוא נפטר ממתנגדיו בעבודה, והוא עושה זאת בלי להפסיד את מעמדו בממשלה. לעומת זאת, מתנגדיו בעבודה נראים עוד יותר מסכנים מאשר לפני כן.

בעוד ברוורמן, הרצוג והאחרים נותנים לברק כל מיני אולטימטומים, הוא קיבל החלטה, וביצע אותה. והם נראים היום כמו אנשים שנתפשו עם המכנסיים למטה. ההתפטרות מהממשלה היום של הרצוג, ואולי גם ברוורמן באה קצת מאוחר. לו עשו זאת לפני פרישת ברק זה היה נחשב לצעד משמעותי-אודיאולוגי. עכשיו זה נראה קצת פאתטי.

צעד לקראת הליכוד?

אבל כל זה נכון לבינתיים. האם גם מחר יזרח ברק? אחרי שמבצעים החלטה משמעותית מגיע האנטי-קליימקס, הנפילה אל המציאות היום יומית.

להמשיך להיות שר הביטחון זה דבר מאד חשוב, אבל כאשר כהונתה של ממשלת נתניהו תגיע לסיומה, ברק יצטרך למצוא לו סידור.

הליכוד הוא כמובן אופציה. אבל לא בטוח ששם ירצו בו. אבל יש לו עוד זמן כדי להפוך למספיק ימני כדי לשנות זאת. ובכל מקרה זה לא מעל לכוחותיו של נתניהו לרקוח לברק שריון ברשימת הליכוד לכנסת הבאה.

המרוויחה לבני

קדימה? - קשה לראות את ברק מקבל את מנהיגותה של ציפי לבני. אבל אנחנו הרי מדברים על פוליטיקה, כך שהכול אפשרי. מה שנראה די הגיוני, זה שקדימה תקבל כמה חבר'ה מהעבודה וגם מקבוצת ברק.

בכלל, נראה שהמרוויחה העיקרית מהמהלך של ברק היא לבני. היום, יותר מקודם, נראית הקואליציה שבירה ומבולבלת. לא בטוח שביבי יוכל להמשיך לשמור על ברק בתפקידו הנוכחי, לנוכח לחצים כבדים שיופעלו עליו מהימין.

בקיצור - שמח. יש פריש-מיש, וזה תמיד מוסיף ענין לחיים. מי ילך להיכן, מי יפול, מי ישרוד, מי יבגוד. אבל הכי משמח זה שכולם, ממש כ-ו-ל-ם, נשבעים שכל מה שהם רוצים בחיים זה טובת העם. איזה כיף לנו.

איפוא היו הכתבים?

חשבנו שהפתעות כאלה כבר לא ייתכנו. אמרו לנו שבעידן האינטרנט, ויקיליקס, הטלויזיות, שלל העתונים והמוני הכתבים כבר אין סודות.

אז מילא שברוורמן ובוז'י וכל השאר הופתעו - אבל איפוא היו הכתבים? מה קרה למדליפים שלהם? אם היה קורה כשלון כזה במימשל, היו כתבים אלה דורשים ועדת חקירה - עכשיו. מיד. כי מישהו חייב לקבל אחריות, הם היו כותבים.