המחוזי: זאב רוזנשטיין יישאר "דייר מוגן" בחנות בת"א

זאת למרות מאסרו בארה"ב ■ השופטות קבעו כי אף אחת מהעילות לפינוי רוזנשטיין מהנכס המושכר לא הוכחה

העבריין זאב רוזנשטיין, המרצה עונש מאסר בארה"ב, יוכל להישאר בסטטוס של "דייר מוגן" בחנות אותה הוא שוכר ברחוב שלמה בתל-אביב מאז 1986 - כך קבע באחרונה בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שדחה את ערעור הבעלים של החנות, רו"ח רוני משעל, על החלטת בית משפט השלום בתל-אביב להותיר את רוזנשטיין כדייר מוגן.

השופטות אסתר קובו, מיכל רובינשטיין ועפרה צ'רניאק ציינו כי אף אחת מהעילות לפינוי רוזנשטיין מהנכס המושכר, שעליהן ביקש משעל לבסס את ערעורו, לא הוכחה.

בין היתר אימצו השופטות את קביעת בית משפט השלום, כי בכך שרוזנשטיין נעצר והוסגר לארה"ב אין לראות משום נטישה של הנכס אלא "היעדרות שלא מרצון", וכי כוונתו לחזור אל המושכר אמיתית.

ב-2005 הגיש משעל תביעה לפינויו של רוזנשטיין מהנכס, בה ניהל בעבר עסק של מכונות מזל. את התביעה הוא ביסס על 3 עילות פינוי של דיירים מוגנים: הכנסת שינויים במושכר, אי-תשלום דמי שכירות ונטישת המושכר.

שופטת השלום בתל-אביב, רחל ערקובי, קבעה כי אף אחת מעילות הפינוי לא הוכחה. לדבריה, רוזנשטיין עמד בתשלומי השכירות, ואף שילם ביתר. עוד קבעה כי רוזנשטיין לא נטש את המושכר, וכי דווקא משעל היה זה שניסה להיפטר ממנו כדייר מוגן בכך שהזניח את המושכר, וכי דווקא רוזנשטיין היה זה שהחל לשפצו.

רוזנשטיין מרצה 12 שנות מאסר בארה"ב, אליה הוסגר, בגין עבירות סמים ובגין הזמנת רצח של האחים נסים ויעקב אלפרון.