ההמלצות החמות: 6 מניות היי-טק שבאפט היה קונה היום

באתר Investment Underground התפרסם מאמר על 6 מניות היי-טק ותקשורת שוורן באפט, האורקל מאומהה, היה רוכש היום, עם מאפיינים מאוד מסויימים

עונת הדו"חות לרבעון הרביעי של 2010 בוול סטריט תיכנס בימים הקרובים להילוך גבוה, כשחברות גדולות ומובילות יפרסמו את תוצאותיהן, ביניהן יהיו גם מספר חברות היי-טק בולטות כמו אפל ו-IBM.

באתר Investment Underground התפרסם מאמר על 6 מניות היי-טק ותקשורת שוורן באפט, האורקל מאומהה, היה רוכש היום. לכולן שווי שוק הגבוה מ-2 מיליארד דולר, תשואת דיבידנד גבוהה מ-1%, תשואה על ההון גבוהה מ-15%, יחס שוטף גבוה מ-1, ומכפיל תזרים מזומנים חופשי הנמוך מ-15. וקריטוריון חשוב מאוד נוסף של באפט: הוא חייב להבין את העסק על מנת לרכוש אותו.

1. Broadridge Financial Solutions (סימול: BR). החברה מספקת שירותי תקשורת למשקיעים, עיבוד נתוני ניירות ערך ועסקאות, ושירותי מיקור חוץ לתעשיות הפיננסים. לחברה שווי שוק של כ-2.8 מיליארד דולר, תזרים מזומנים חזק ותשואת דיבידנד של 2.7%. היא כמעט מונופול בתחום ההצבעות באסיפות של בעלי מניות או אג"ח (רישום ופרוטוקולים). מנהלי השקעות בולטים כמו דיוויד איינהורן (David Einhorn), וויטני טילסון (Whitney Tilson) ומריו גאבלי (Mario Gabelli) מחזיקים במניה ואף הוסיפו להחזקותיהם במחיר של כ-21 דולר.

2. צ'יינה מובייל (סימול: CHL). חברת התקשורת הסינית מחזיקה בנתח שוק של כ-70% משוק הסלולר בסין. ביחד עם המשך החדירה של הטלפונים הסלולריים לשוק הסיני, בקצב של שוק מתפתח, החברה תהיה הנהנית העיקרית תודות לגודלה (מכירות בהיקף 70 מיליארד דולר), למותג שלה וליעילות שלה. לחברה כ-575 מיליון מנויים, מאזן חזק מאוד (מזומנים בהיקף 46 מיליארד דולר וחוב של כ-5 מיליארד דולר בלבד).

3. Millicom International Cellular (סימול: MICC). גם מיליקום היא חברת סלולר המתמקדת בשווקים מתפתחים ומובילה ב-6 מתוך 13 שווקים בהם היא פועלת באמריקה הלטינית ואפריקה. היא מספקת שירותים לכ-40 מיליון מנויים כיום. במניה גם טמון, עם זאת, לא מעט סיכון שכן היא פועלת בשווקים לא יציבים כמו רוואנדה.

4. גרמין . החברה מייצרת ומשווקת מערכות ניווט גלובליות ומפתחת תוכנות למכשירי GPS המיועדות למטוסים, רכבים, אוניות, סירות ורכבי פנאי-שטח ועבודה ייחודיים. החברה מוכרת את מוצריה באמצעות רשת של חנויות וסוכנים בכ-100 מדינות בעולם. עם זאת, החברה נתקלת בתחרות קשה מכיוון יצרניות מכשירי הטלפון הסלולריים וחברות הסלולר.

5. מיקרוסופט . לבאפט יש כידוע קשרים הדוקים עם מייסד החברה, ביל גייטס. ובלי קשר, מהמניות ברשימה זו, מיקרוסופט היא אולי המועמדת הבולטת ביותר להוספה לתיק של באפט. לחברה יש עבר מעולה כיצרנית ערך ומספקת תשואה הולמת על ההון, תשואת דיבידנד של 2.2% ויצרנית אדירה של מזומנים. היא גם נותרה רווחית מאוד למרות התחרות הקשה, עם מרווחים של כ-35%. מערכת ההפעלה החדשה, ה-Windows Azure, אמורה להצעיד אותה קדימה לעמדה מובילה במחשוב הענני.

6. האריס . החברה מוכרת ציוד ומוצרי תקשורת לתאגידים ממשלתיים, חברות וצרכנים פרטיים ביותר מ-150 מדינות. המניה נותרת תשואת דיבידנד של 2.16%, לחברה שווי שוק של כ-6 מיליארד דולר ויש לה תשואה על ההון של כ-29.5%. נסחרת במכפיל צנוע של 9 בלבד. קיצוצים בתקציבי ממשלות, בעיקר בתחום הבטחון, עלולים לפגוע בהכנסותיה.