לא נפרד מ"ערב חדש": דן מרגלית חתם חוזה לשנה נוספת

מרגלית, המגיש את התוכנית מזה כ-30 שנה, ישתכר 2,200 שקל לתוכנית ■ ההתקשרות עם 3 מנחי "ערב חדש" הנוספים, רונן ברגמן, טלי ליפקין-שחק ומיה בנגל, תוארך עד 30 ביוני 2010

דן מרגלית הוא המגיש שנבחר במכרז להגשת התוכנית "ערב חדש". בכך מסתיימת הסאגה הארוכה בנוגע לבחירת מגיש לתוכנית. מרגלית ישתכר 2,200 שקל לתוכנית.

ל"גלובס" נודע כי רק אחד מתוך 8 המועמדים הסופיים להנחיית "ערב חדש" זומן להופיע בפני וועדת המכרזים. 6 אנשי המקצוע, שמונו לבחור מגיש לתוכנית בתהליך מכרז לפי דרישת האוצר, הסתמכו בהליך בחירתם על קורות-חיים ועל קלטות ובהן קטעי עבר של המועמדים.

בסופו של התהליך הוחלט כי דן מרגלית, המגיש את "ערב חדש" ב-30 השנים האחרונות, ימשיך להגיש את התוכנית. היום (ג') נחתם עמו חוזה לשנה נוספת. כמו כן ניתנה האפשרות כי מרגלית ימשיך להגיש עוד 4 שנים, עם הארכת חוזהו.

בטלוויזיה החינוכית אמרו היום כי "אנשי הוועדה שמונתה על-ידי וועדת המכרזים הורכבה מ-6 אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום השידור והאקטואליה. אלה בחנו כל אחת מההצעות ונתן ציוני איכות בהתאם לפרמטרים שנקבעו במכרז ועל-פי התרשמותם המקצועית. מרגלית הוערך בציון האיכות הגבוה מבין השמונה".

ההחלטה על בחירתו של מרגלית לתפקיד מביאה לסופה השתלשלות, שתחילתה בדרישת האוצר באוגוסט 2010 כי כיסא ההגשה של מרגלית יעמוד למכרז. כחודש לאחר מכן, ביום המכרז, דרש האוצר לעצור את ההליך בטענה כי אינו תקין. לאחר חילופי האשמות הדדיים הגיש מרגלית בקשה לצו מניעה ותביעה. בהסכם פשרה הוחלט לאפשר לו לשוב לכיסא ההגשה עד למכרז, והוא בתמורה הסיר את תביעתו.

הליך המכרז נפתח והפך פומבי, על-פי דרישת החשב הכללי, וניגשו אליו 30 מתמודדים. מהם סוננו 8 מובילים שעמדו בקריטריונים הנדרשים. מהם, כאמור, זומן רק אחד לראיון, לאחר ששמו לא היה מוכר לאנשי המקצוע.

בסוף 2010 הוחלט כי ההתקשרות עם 3 מנחי "ערב חדש" הנוספים, העיתונאים ד"ר רונן ברגמן, טלי ליפקין-שחק ומיה בנגל, תוארך עד ל-30 ביוני השנה.

עם זאת, באוצר עומדים עדיין על כך שעמנואל רוזן, מגיש "תיק תקשורת", יתייצב למכרז אם ברצונו להמשיך ולהגיש את התוכנית בתום העונה הנוכחית.

לאור הדברים, בימים אלה, בהתאם לבקשת החשב הכללי, פועלת הטלוויזיה החינוכית לגבש נוהל מוסדר לבחירת טאלנטים ומנחים, אשר יאושר על-ידי האוצר וייושם לגבי התוכנית "ערב חדש".

מרגלית אמר בתגובה כי הוא "שמח שזכה במכרז, אך למרות זאת הוא ממשיך לחשוב שמכרז למנחה טלוויזיה הוא שגוי ומפקיע מהטלוויזיה החינוכית את זכותה הטבעית".

"ערב חדש" משודרת מדי יום בשעה 17:00 בערוץ 1 ובערוץ 23.