מריל לינץ': שיא של 3.5 שנים בתיאבון מנהלי הקרנות למניות

55% ממנהלי הקרנות אמרו בינואר כי הם מחזיקים החזקה עודפת במניות גלובליות לעומת 40% שאמרו כך בדצמבר, על רקע הסנטימנט הכלכלי החיובי ורווחיות החברות

סקר מנהלי הקרנות של בנק אוף אמריקה מריל לינץ' לחודש ינואר מצביע על זינוק בתמיכת מנהלי הקרנות בהשקעה במניות. הסנטימנט הכלכלי החיובי ורווחיות החברות עזרו להגביר את התיאבון של המשקיעים למניות ברחבי העולם לרמה הגבוהה ביותר מזה 3.5 שנים. עוד עולה מהסקר כי המשקיעים צופים, אך עדיין לא מפחדים מאינפלציה גבוהה יותר.

55% ממנהלי הקרנות אמרו בסקר כי הם מחזיקים החזקה עודפת ( Overweight) במניות גלובליות, ובכך הגיעה רמת ההחזקה באפיק השקעה זה לרמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2007. רמה זו משקפת עלייה משמעותית ביחס לנתוני הסקר שנערך בחודש דצמבר בו הסתכמו ההחזקות של מנהלי הקרנות במניות גלובליות ב-40%. בו בעת נרשמה ירדה בהחזקות המנהלים באגרות חוב. בינואר הצהירו 54% ממנהלי הנכסים כי החזקותיהם באג"ח נמוכות מהרגיל (Underweight) לעומת 47% שטענו כך בחודש שעבר.

55% מהמשקיעים מצפים כעת כי בשנת 2011 תתחזק כלכלת העולם, כאשר 39% מהם צופים לצמיחה גבוהה יותר מהתחזיות ב-12 החודשים הקרובים, גם בנתון זה מדובר על הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז הוצגה השאלה לראשונה בסקר בפברואר 2008. 57% מאמינים כי רווחי החברות יעלו 10% ויותר השנה, עלייה לעומת 45% מהמנהלים שחשבו כך בדצמבר.

רוב הולך וגדל של מנהלים מצפה כעת כי האינפלציה ברחבי העולם תעלה בשנה הקרובה - 72% מהמנהלים חשבו כך לעומת שיעור של 48% בלבד שחשבו כך לפני חודשיים. ועם זאת, האינפלציה הגבוהה יותר הצפויה השנה אינה נתפסת בעיניהם בהכרח כאיום. רק 42% מהמשקיעים מאמינים כי המדיניות המוניטארית "מתמרצת יותר מדי", פחות מהשיעור של המשקיעים שחשב כך בחודש נובמבר.

"המשקיעים מאמינים כי ההקלות המוניטריות עובדות . בהעדר מדיניות מוניטרית מצמצמת או נתונים חלשים, ההתלהבות מההשקעה במניות ניראית מדבקת" אמר מייקל הארטנט, האסטרטג הראשי של השווקים הגלובליים בחטיבת המחקר הגלובלית של BofA מריל לינץ'.