המועמד המוביל לרשת את טרישה הוא הנגיד הגרמני וובר

מועמדותו קיבלה דחיפה לאחר שבלגיה וסלובקיה הציגו מועמדות נציגיהם למושבים ב-ECB במאי, מה שמפנה את הדרך לנגיד הגרמני, וובר לתפקיד עם סיום כהונת טרישה ב אוקטובר

מועמדותו של נגיד הבנק המרכזי של גרמניה, אקסל וובר, למשרת היורש של ז'אן קלוד טרישה כנשיא הבנק האירופי המרכזי, קיבלה דחיפה לאחר שבלגיה וסלובקיה הציגו מועמדות של נציגיהם למושבים ב-ECB במאי, מה שמפנה את הדרך לנגיד הגרמני, וובר לתפקיד הנגיד האירופי עם סיום מועד כהונתו של טרישה בחודש אוקטובר.

"אני עדיין לא רואה מועמד ראוי יותר מוובר, או כזה שיכול להוות אלטרנטיבה לוובר" אמר ז'אן פיסני-פארי, יועץ כלכלי לשעבר לאיחוד האירופי ולממשלת צרפת, המנהל את מוסד ברויגל בבריסל.

נגיד הבנק האיטלקי, מריו דרגי, הינו המועמד היחיד עליו הצהירה ממשלה כלשהי באיחוד במסגרת המרוץ לירושת טרישה לתפקיד הנחשב לשני בחשיבותו בעולם הפיננסי, לאחר תפקיד יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב.

ההחלטה על היורש עשויה להפוך להחלטה פוליטית ולהיות מושפעת מדרישות המנהיגים הפוליטיים, כגון מאמצי הקנצלרית הגרמנית, אנגלה מרקל, לאזן בין המדינות הגדולות והקטנות באיחוד.

וובר משך אש מטרישה לאחר שביקר את החלטת ה-ECB לרכוש אג"ח ממשלתיות בשנה שעברה, טקטיקה שהקהתה את השפעת משבר החובות. נקודת המבט שלו "היתה שונה מהעמדה של מועצת הנגידים" אמר וובר באוקטובר.