אשתו של גלנט: "הוא קיבל המגיע לו כחוק - ואפילו פחות"

קלודין גלנט, רעייתו של הרמטכ"ל המיועד, מגיבה לפרשת הקרקעות ביישוב עמיקם ■ על השאלה אם מנסים להכשיל את בעלה, ענתה: "זה ברור לגמרי, חמודים"

"האמת תוכח לאשורה, אני רק מקווה שידברו עם האנשים הנכונים והכול יתברר" - כך אמרה היום (ד') קלודין גלנט, אשתו של הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט, בראיון לתוכנית הרדיו של שי ודרור המשודרת ב-FM103.

הדברים נאמרו בתשובה לשאלות בדבר הסתבכותו של גלנט בפרשת הקרקעות ביישוב עמיקם, בו מתגוררים בני-הזוג. עוד אמרה אשת הרמטכ"ל המיועד למראיינים כי "יואב קיבל את המגיע לו כחוק ואפילו פחות מזה".

גלנט טענה כי את המידע בפרשה היא מקבלת מהתקשורת. "איתנו אף אחד לא מדבר. אני יודעת כמוכם מהעיתונים על כל ההליך הזה, לא היה לנו רבע מושג".

כששאלו המגישים את גלנט על גודל השטח שברשותם במושב, היא ענתה: "אין לי מושג, אף פעם לא עניין אותי. אין לי מושג מה יש לנו, אין לי מושג מה אין לנו. אני יודעת שכל מה שקרה פה זה שמישהו איבד שליטה".

על השאלה אם מנסים להכשיל את בעלה, ענתה: "זה ברור לגמרי, חמודים".

"לא ועדת חקירה"

כזכור, שופטי בית המשפט העליון, אסתר חיות, עוזי פוגלמן ויצחק עמית, דחו היום את בקשת התנועה הירוקה להוציא צו ביניים שימנע את מינוי גלנט לרמטכ"ל, בטענה כי החלטת ועדת טירקל לבחינת מינויים בשירות הציבורי לאשר את המינוי לקתה בחוסר סבירות קיצוני.

בעקבות הפרסומים לגבי הליך אישורו של גלנט לרמטכ"ל מסרה היום ועדת טירקל כי מטרתה הוא להבטיח את טוהר המידות של מועמדים, אך אין היא ועדת חקירה, אין לה את הכלים הדרושים לעריכת חקירה, ואין היא מוסמכת לערוך חקירה, אלא לחוות את דעתה רק על-פי החומר המוגש לה.

בשבוע הבא צפוי להגיע גלנט לשימוע בנושא בפני מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס. עד 1 בפברואר תגיש הפרקליטות לבג"ץ את ממצאיה החדשים והמעודכנים בפרשה, ואז יקבעו השופטים סופית האם יוכל גלנט להיכנס לתפקיד הרמטכ"ל, או שמא הוא פסול מלהיות מפקד צה"ל, לאור התנהלותו בפרשת הקרקעות.

כזכור, במרכז הפרשה נבדק חשד כי גלנט פלש באופן לא חוקי ל-28 דונם חקלאיים ול-350 מ"ר שטחים ציבוריים במושב עמיקם. בנוסף, נבדקת הקצאה חריגה של 35 דונם מחוץ למשבצת הקרקע בעמיקם, שניתנה לגלנט על-ידי מינהל מקרקעי ישראל.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" (חמישי, 13.1), כבר בשלבי הטיפול הראשונים בפנייתו של גלנט למינהל, הביעה עובדת במחוז חיפה הסתייגות מההקצאה, ואף שלחה מייל לגורם בכיר במינהל, שבו כתבה בין היתר: "אל תעשו את ההקצאה החריגה הזו על הגב שלי".

ספיח של הפרשה נוגע להתנהלות הפרקליטות מול מבקר המדינה, בנוגע אליה. כפי שפורסם ב"גלובס", ב-2008, בעת שנבדקה התנהלותו של גלנט על-ידי המבקר, מסרה לו הפרקליטות עדויות סותרות ולא נכונות על הטיפול בהקצאת השטח לגלנט. הממצאים המטעים הועברו ליועץ המשפטי לממשלה ולבג"ץ.