נעילה שלילית באירופה: בורסת לונדון צנחה בכ-2%

התמ"ג בסין עלה לרמה של 9.8% בדצמבר - מעל לצפי ■ האינפלציה בסין עדיין גבוהה ■ הדו"חות המאכזבים של הבנקים הגדולים בארה"ב נותנים אותותיהם גם על הסקטור הפיננסי באירופה

בורסות אירופה נעלו את המסחר היום (ה') בירידות שערים משמעותיות, כשהיא הושפעה מהירידות בוול סטריט ומהסנטימנט השלילי הניכר באסיה היום עם התגברות החששות להידוק מוניטארי בסין. הדו"חות המאכזבים של הבנקים הגדולים בארה"ב נותנים אותותיהם גם על הסקטור הפיננסי בבורסות אירופה ובכן, גררו את המדדים לירידות. בסיום המסחר, בורסת לונדון צנחה בכ-2% בהובלת מניות חברות התעופה.

כאמור, האווירה השלילית בוול סטריט השפיעה לרעה על המסחר באירופה. אתמול נסגר המסחר בארה"ב בירידות שערים. במרכז המסחר עמדה אתמול גולדמן סאקס שהצליחה לעקוף רק במעט את תחזיות האנליסטים ולהציג רווח של 3.79 דולר למניה ברבעון האחרון של השנה - זאת לעומת קונצנזוס תחזיות האנליסטים שעמד על 3.76 דולר רווח רבעוני למניה. התוצאות משקפות הכנסות בהיקף של 8.64 מיליארד דולר לבנק ורווח של 2.39 מיליארד דולר ברבעון האמור. מדובר בירידה של כ-11% בהכנסות הקבוצה. למרות העמידה בציפיות, הגיבה מניית הבנק בירידות שערים.

איזי ג'ט ריכזה עניין בבורסת לונדון וצונחת ב-10% לאחר שהודיעה כי ההפסד צפוי לגדול ולהכפיל את עצמו בעקבות עליית מחירי הדלק.

אסיה נעלה בירידות חדות :שנחאי צנחה 3%

אסיה נעלה את המסחר הבוקר (ה') בירידות חדות ביום מסחר שהתנהל כולו במגמה שלילית לאחר ירידות שערים אמש בוול סטריט. הגורם המרכזי לירידות באסיה היום היא סין והחששות שהיא עוררה בקרב המשקיעים לאחר פרסום נתוני מאקרו שמצביעים על הצורך שעלול להתעורר בסין להידוק מוניטארי נוסף כדי לעצור את הלחצים האינפלציוניים המתגברים.

וול סטריט גם תרמה תרומה משמעותית לסנטימנט השלילי באסיה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של הבנקים הגדולים אמש שאכזבו את המשקיעים וגררו ירידות בוול סטריט. גולדמן זאקס הוביל לירידות חדות במניות הסקטור הפיננסי ביפן.

סין דיווחה היום כי התמ"ג עלה ל-9.8% ברבעון הרביעי בהמשך להתרחבות של 9.6% ברבעון השלישי ולעומת צפי לעלייה מתונה יותר של 9.2%. בסך הכל צמח התוצר בסין ב-10.3% בשנת 2010 לעומת צפי לעלייה שנתית של התמ"ג ל-10.1%.

מדד המחירים לצרכן בסין עלה ל-4.6% בחודש דצמבר מתחת לתחזיות הכלכלנים לירידה מתונה יותר של 4.7% ובהשוואה ל-5.1% בחודש נובמבר. הכלכלנים מזהירים כי האינפלציה בסין נותרה גבוהה והמחירים עוד עשויים לעלות ברבעון הראשון.

"על פניו נראה כי השווקים מעודדים מירידת האינפלציה ועלייה בתוצר, אך צמיחה הגדולה מהצפי עלולה לגרום לחששות להידוק מוניטארי", כתב כלכליסט מריל לינץ' בסקירתו מייד עם פרסום הנתונים בסין.