פרשת אורליין: חיים נציה הורשע בתרמית; צפוי ל-5 שנות מאסר

נציה, בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר של אורליין, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות תרמית ומירמה, רישום כוזב והלבנת הון ■ האישומים נגד אשתו, שכיהנה כדירקטורית בחברה, יימחקו

‎‎הסדרי טיעון בפרשת אורליין: בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ה') את שגיב נציה, בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר של אורליין, ב-5 עבירות תרמית ומירמה, בעבירות רישום כוזב ובהלבנת הון.

ההרשעה ניתנה במסגרת אישור הסדר טיעון עם הנאשמים בפרשה, לפיו נציה יורשע וייגזרו עליו 5 שנות מאסר בפועל, ואולם האישומים נגד רעייתו, אורלין נציה, שכיהנה כדירקטורית בחברה, יימחקו.

השופט דוד רוזן ציין כי מדובר ב"עסקה טובה" עבור הנאשמים, כיוון שלתביעה היו ראיות חזקות.

דוד נציה, אחיו של שגיב נציה ומי שכיהן כיו"ר הדירקטוריון של אורליין; וניסים רום, אביה של אורלין, שכיהן אף הוא כדירקטור בחברה - הורשעו, על-פי הודאתם, בעבירות של הכללת פרטים מטעים בדו"חות. השניים ואשתו של נציה התחייבו שלא לכהן כדירקטורים בחברה ציבורית למשך 5 שנים.

הנאשמים הנוספים, אברהם ארביבו ומשה סבג, להם ייחסה הפרקליטות עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, מנהלים כעת מגעים להסדרי טיעון.

מניות מזויפות ב-10 מיליון שקל

‏‎‎פרשת אורליין, שהתפוצצה בינואר 2006, גרמה לרעידת אדמה בשוק ההון. רשות ניירות ערך עצרה אז את נציה בחשד כי הוציא לפועל מזימה חסרת תקדים בתולדות העבריינות הפיננסית בישראל וזייף מניות. לפי החשד, נציה איתר פירצה בנוהלי הבורסה שאיפשרה לו להדפיס כסף.

‏בכתב האישום נטען כי ביולי 2003 רכש אהרון לילוף ז"ל, שהתאבד לאחר חשיפת הפרשה, את השליטה באורליין באמצעות איש-קש, שהעביר לפי הוראתו את המניות בהם החזיקו לנציה ואחרים.

נציה ולילוף הואשמו כי ביצעו מעשי תרמית רבים במטרה להטעות את המשקיעים בבורסה ולהעלות את ערך מניית החברה, כאשר הם ניצלו את שליטתם בחברה לשם הזרמת מניות מזויפות בשווי של 10 מיליון שקל.

נציה הואשם כי קיבל במירמה בנסיבות מחמירות את אישור הבורסה לרשום למסחר מניות, שלמעשה לא הוקצו ותמורתן לא שולמה, ובכך שזייף בנסיבות מחמירות את הסכמי ההקצאה והחלטת הדירקטוריון.

‏בעקבות זיוף המניות, כך נטען, נוצר פער של כ-8 מיליון שקל בין הון המניות המונפק של אורליין הרשום בספרי הבורסה לבין ההון המונפק הרשום בחברה לרישומים ובמסלקת הבורסה. לצורך צמצום הפער יזמו נציה לילוף ביצוע הקצאה פרטית כוזבת של 8 מיליון מניות לגבי איש עסקים גרמני.

‏את נציה ומשפחתו מייצגים עורכי הדין אורי קינן, ציון סהראי וקטי צווטקוב מהסנגוריה הציבורית; את סבג ייצג עו"ד רונן רוזנבלום; ופרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת בידי עורכי הדין חנה קורין ואמיר טבנקין. ‏‎‎‏(ת.פ. 4218/09). ‏‎‎‏