בכיר ב-ECB: קרן החילוץ יכולה לקנות אג"ח של המדינות

ג'ורג'ן סטראק אמר אתמול כי קרן החילוץ למדינות במשבר חוב יכולה לקנות לקנות אג"ח ממשלתיות או לחזק את הון הבנקים ■ כמו כן, הוסיף סטראק כי המטבע האירופי היה ונשאר יציב

ג'ורג'ן סטראק (Juergen Stark), חבר בדירקטוריון הבנק המרכזי האירופי (ECB), אמר אתמול (שבת) כי קרן הסיוע למדינות אירופה יכולה לקנות אג"ח ממשלתיות או לחזק את הון הבנקים.

בכירים באירופה דנים בדרכים להוסיף אמצעים לקרן הסיוע למדינות אירופה שנקלעו למשבר חוב. נזכיר, כי בקרן יש כרגע 440 מיליארד אירו, עם זאת, ניתן להשתמש ב-225 מיליארד אירו בלבד בגלל הצורך לשמור על דירוג אשראי מושלם (AAA) לקרן.

"אני יכול לראות שקרן הסיוע תקנה אג"ח ממשלתיות או להון בנקים", אמר סטראק לעיתון הולנדי. "אך החלטה שכזאת תתקבל בדרגים הפוליטיים".

הבנק המרכזי באירופה כבר רכש אג"ח ממשלתי של מדינות אירופה שנקלעו למשבר חוב מאז מאי. עד כה, במסגרת תוכנית רכישות זו, ה-ECB הוציא כ-76.5 מיליארד אירו. סכום קטן יחסית לעומת בנקים מרכזיים אחרים במסגרת תוכנית רכישות, אמר סטראק.

סטראק הוסיף כי יש להפוך את כל 440 מיליארד האירו שבקרן החילוץ לזמינים, כפי שכבר אמר נשיא ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה. כמו כן, הוסיף סטראק שאג"ח אחד לכל מדינות גוש האירו זה רעיון רע כיוון שהוא יטשטש את האחריות של הכלכלות הציבוריות ולא יוביל לפתרון הבעיות הכלכליות.

עוד ציין סטראק, כי המשבר האחרון הוא אינו משבר של האירו אלא של מדינות מסויימות, ושהמטבע האירופי היה ונשאר יציב.