משרד התקשורת דחה ניסיון לעכב את כניסת HOT לאינטרנט

הניסיונות של נטוויז'ן לעכב את כניסת HOT לפעילות האינטרנט החלה להרגיז את אנשי משרד התקשורת ■ המשרד הודיע לנטוויז'ן כי הוא מסרב לבקשתה לערוך ל-HOT שימוע נוסף

הניסיונות של 013 נטוויז'ן לעכב את כניסת HOT לפעילות בתחום האינטרנט החלה להרגיז את אנשי משרד התקשורת. ל"גלובס" נודע כי המשרד שלח לנטוויז'ן מכתב ובו הודיע לה כי הוא מסרב לבקשתה לערוך ל-HOT שימוע נוסף בנוגע לתיק השירות הייעודי לנושא האינטרנט. בכך מעביר המשרד מסר ברור לנטוויז'ן, שלפיו הניסיונות לעכב את פעילות האינטרנט של HOT באמצעות פניות ותלונות למשרד אינם מקובלים עליו.

המאבק של נטוויז'ן וסמייל נגד מתן רישיון האינטרנט (ISP) ל-HOT הצליח מעל ומעבר, והרישיון עוכב במשך כשנתיים וניתן במסגרת של הפרדה מבנית מלאה. HOT ניהלה מלחמת התשה במשרד על מנת לקבל את הרישיון ללא הפרדה מבנית, וההתנגדות של שתי ספקיות האינטרנט, שאיימו בבג"ץ ועשו כל אשר ניתן כדי לעכב את הרישיון, הצליחה.

כעת, כאשר החברה-הבת hotnet עומדת להתחיל בשירות, בהפרדה מבנית מלאה, טוענת נטוויז'ן כי יש מקום לבצע שימוע גם על תיק השירות, וזאת על מנת שניתן יהיה לדעת בטרם עת כיצד יסופק השירות בפועל ובאילו תנאים, באמצעות החברה-הבת. לכך לא הסכימו במשרד, בעיקר משום שראו בכך ניסיון לעכב שוב את תחילת פעילותה של החברה החדשה, ועל רקע הדחיות של יותר משנתיים במתן הרישיון ל-HOT.

חוששות מ-HOT

שלא כמו במקרה של כניסת פרטנר לשוק האינטרנט, נטוויז'ן וסמייל (וגם בזק בינלאומי, שמעדיפה לשמור על פרופיל נמוך במאבק במתן הרישיון, אך מעדיפה לאפשר למתחרותיה להוביל אותו), חוששות הרבה יותר מ-HOT. לתפיסתן, העובדה ש-HOT היא בעלת תשתית עם נתח שוק של יותר מ-40%, מעניקה לה יתרון משמעותי על פני כל שחקן אחר, ובטח שעל פני פרטנר, שמגרש האינטרנט היה עבורה שוק חדש שאותו לא הכירה כשנכנסה אליו. HOT זו אופרה אחרת, על רקע היכולת של החברה להציע חבילות משולבות במחיר אחד ובחשבונית אחת.