רויאלטי פארמה תמשיך לפתח את המוצר של ביוליין לסכיזופרניה

באחרונה עמד עתידו של המוצר בסימן שאלה כאשר רויאלטי וחברת Rameus רכשו את חברת Cypress, שהחזיקה בזכויות למסחור ושיווק המוצר

רויאלטי פארמה האמריקנית הודיעה לחברת ביוליין כי היא תומכת במוצר לסכיזופרניה שלה, וכי היא תמשיך את פיתוחו. באחרונה עמד עתידו של המוצר בסימן שאלה כאשר רויאלטי וחברת Rameus רכשו את חברת Cypress, שהחזיקה בזכויות למסחור ושיווק המוצר.

בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה ב-1.1% והיא נסחרת לפי שווי של 386 מיליון שקל בבורסה בתל אביב.

לפי ביוליין, מנהלי רויאלטי אמרו לחברה כי "ביצענו בדיקת נאותות קפדנית של נכסי סייפרס. האסטרטגיה שלנו היא להשקיע בתרופות שיכולות להפוך לרבות מכר, כלומר מעל מיליארד דולר בשנה. עם הפוטנציאל הגלום בה לשיפור תפקוד קוגניטיבי בקרב חולי סכיזופרניה, BL-1020 יכולה להתאים לפרופיל זה".

עוד הודיעה רויאלטי כי היא התרשמה מאוד מצוות הפיתוח של סייפרס. "אנו מתכוונים לתמוך בו על-מנת להמשיך בפיתוח ה-BL-1020 ומוצרים אחרים". מכאן נראה כי החברה מעוניינת להמשיך לפתח את המוצר כפעילות של סייפרס, ולא למכור את הזכויות לגורמים אחרים. זוהי הודעה מפתיעה, שכן עד היום רויאלטי לא החזיקה שיעורים משמעותיים בחברות שעסקו באופן פעיל בפיתוח תרופות.

לדברי כנרת סוויצקי, מנכ"לית ביוליין: "מבחינתנו זה משולש שנסגר. סייפרס מביאה את יכולת הפיתוח שבגללה בחרנו בה, ורויאלטי נותנת את התמיכה הכספית והביטחון בכך שגם חברה בסדר גודל הזה תומכת במוצר שלנו".

אף שביוליין כבר ערכה ניסוי שלב IIb במוצר, היא תערוך ניסוי נוסף כזה, כדי להוכיח את יעילות התרופה בטיפול בהפרעות קוגניטיביות של חולי סכיזופרניה. הפעם, בניגוד לניסוי שעבר, זו תוגדר המטרה העיקרית של הניסוי. "ייתכן שנוכל להתחיל את שלב III בד בבד עם שלב IIB הנוסף", אומרת סוויצקי.