דיווח: לאחר 46 שנה - ברקשייר של באפט תחלק דיבדנדים

Barron's: "הערכות: בקופת החברה מזומנים בהיקף 50 מיליארד דולר; אם באפט לא ימצא השקעה אטרקטיבית גדולה - הוא ישלם דיבדנדים בתקופה שבין שנה לשנה וחצי הבאות"

ברקשאייר האת'וואי של וורן באפט צפויה לשלם דיבידנדים לראשונה מזה 46 שנה בתקופה שבין 12 ל-18 החודשים הבאים, כך עולה היום (ב') מדיווח במגזין הפיננסי Barron's האמריקני.

לפי הדיווח האחרון של החברה מסוף ספטמבר, ברשות ברקשייר מזומנים בהיקף 30 מיליארד דולר בחטיבת הביטוח שלה. יש סיכוי שסכום הגיע ל-50 מיליארד דולר עד סוף השנה, כך מציינים בדיווח.

לפי התחזיות בשוק, הרווח התפעולי של ברקשייר לאחר מסים צפוי להגיע לשיא של 12 עד 13 מיליארד דולר עד 2011. תחזיות זו מבוססת בין השאר על רכישת חברת הרכבות Burlington Northern Santa Fe - העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה.

בדיווח עוד מציינים כי סביר להניח כי ההשקעות של ברקשייר בגולדמן זאקס , ג'נרל אלקטריק וחברות אחרות במהלך המשבר הפיננסי האחרון, השתלמו וכעת ניתן להחזיר את ההשקעות ולהנות מהרווחים.

"עם זרם מזומנים כזה, ניתן להניח כי ברקשייר תתחיל לשלם דיבדנדים בתקופה בין השנה - שנה וחצי הקרובות", נכתב במגזין. "במיוחד אם באפט לא יצליח למצוא עוד השקעה אטרקטיבית גדולה"

ברקשייר לא שילמה דיבידנדים, מאז השתלט שבאפט על החברה בשנת 1965. במקום זאת, היא כל הזמן הרחיבה את ההשקעות שלה והגדילה את רווחיה.