ההמלצות החמות: 4 "מניות באפט" עם פוטנציאל של 200%

פרנק קונסטנטינו (Frank J. Constantino) כותב באתר סיקינג-אלפא על 4 מניות שוורן באפט היה קונה היום, עם פוטנציאל עליות של מאות אחוזים

וורן באפט, האורקל מאומהה, הוא ככל הנראה המשקיע הגדול ביותר בכל הזמנים. לא פלא, לכן, שיש לו אינספור מעריצים וגם משקיעים כאלה ואחרים המנסים לחכות את שיטות ההשקעה שלו במטרה להגיע לתשואות גבוהות תוך סיכון נמוך יחסית.

פרנק קונסטנטינו (Frank J. Constantino) כותב באתר סיקינג-אלפא על 4 מניות שוורן באפט היה קונה היום, עם פוטנציאל עליות של מאות אחוזים.

לבאפט יש נוסחא פשוטה מאוד לפיה הוא מחשב את השווי הראוי של חברה להשקעה. אבל לפני כן הוא מאתר חברות לפי פרמטרים שונים כמו איכות ההנהלה, חפירים ויתרונות עסקיים המונעים תחרות עזה, הבנת העסק ועוד). לאחר מכן הוא בודק אם החברה שווה השקעה לפי הנוסחא.

הנוסחא בשלמותה אינה ידועה אולם אין ספק שהיא מורכבת, בצורה כזו או אחרת, מחלוקה של תזרים המזומנים החופשי בשיעור ריבית כלשהו (FCF מחולק ב-RFR). לצורך החישובים במאמר הנוכחי לוקח קונסטנטינו את שיעור התשואה על אג"ח ל-20 שנה, כ-4.2% (זה ה-RFR).

1. CenturyLink (סימול: CTL). לחברת התקשורת עזק פשוט וקל להבנה, תזרים מזומנים חופשי של 7.46 דולר למניה והיא נסחרת במכפיל של 5.65 על התזרים. היא מעניקה תשואת דיבידנד של 6.88% כיום. חלוקת ה-FCF (כ-1.269 מיליארד דולר) ב-RFR (שכאמור הוא 4.2%) נותנת שווי של כ-30.2 מיליארד דולר לעומת שווי של כ-12.8 מיליארד דולר בשוק.

2. Owens Illinois (סימול: OI) החברה מייצרת ומוכרת כלים ובקבוקים מזכוכית במגוון רחב של שווקים ברחבי העולם. יש לה עסק קל להבנה ובגלל גודלה ויעילותה קשה מאוד להתחרות בה. תזרים מזומנים חופשי של כ-900 מיליון דולר יביא אותנו לשווי של 21.4 מיליארד דולר לעומת שווי שוק של כ-5.2 מיליארד דולר.\

3. Bank of Hawaii (סימול: BOH). באפט אוהב חברות פיננסים טובות ולבנק הזה יש תשואת דיבידנד של 3.9%. ה-FCF עומד על כ-167 מיליון דולר כך שהשווי של הבנק מגיע לכ-4 מיליארד דולר לעומת כ-2.3 מיליארד דולר בשוק כיום.

4. זירוקס . החברה, כך נראה, מתמודדת בהצלחה עם השינויים בעולם הטכנולוגיה, מייצרת תזרים מזומנים חופשי של כ-2 מיליארד דולר ולכן השווי ההוגן שלה הוא כ-46.7 מיליארד דולר לעומת כ-15.4 מיליארד דולר בוול סטריט.