פלוריסטם מזנקת 12% בוול סטריט בעקבות המלצה חמה

האנליסט דירקס ריי צופה כי פלוריסטם תיסחר במחיר של 10 דולר תוך שנה - מדובר בתשואה שנתית של 262% ■ " הצדקה לפער בין שווי השוק של פלוריסטם ו-Mesoblast האוסטרלית

מניית פלוריסטם מזנקת היום (ב') בכ-12% במסחר בוול סטריט, בעקבות המלצה חמב שקיבלה מהאנליסט ריי דירקס, אשר העלה את מחיר היעד למניה בהודעה שהוציא ללקוחותיו.

דירקס צופה כי מניית פלוריסטם תיסחר במחיר של 10 דולר תוך שנה - מדובר בתשואה שנתית של 262%, לעומת מחיר של 2.76 דולר שבו נסגרה המניה אתמול. האנליסט עוד חוזה כי המניה תגיע למחיר של 17 דולר תוך שנתיים - מדובר בתשואה דו-שנתית של 516% ותשואה שנתית ממוצעת של 258%.

העלאת המחיר הוא מבוסס על השוואה לחברה אוסטרלית שפועלת באותו תחום, ושמה Mesoblast (סימול בבורסת אוסטרליה - MSB AU). "להערכתי, אין הצדקה לפער בין שווי השוק של שתי החברות: 70 מיליון דולר לפלוריסטם הישראלית, לעומת של שווי של 900 מיליארד דולר של Mesoblast האוסטרלית", כתב דירקס וציין הבדל אחד שבכל זאת קיים בין החברות, והוא העובדה שלחברה האוסטרלית יש הסכם שיתוף פעולה חברת התרופות האמריקנית Cephalon שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר.

למרות זאת האנליסט מעריך שגם פלוריסטם תחתום על שיתופי פעולה דומים. "לכן, אני ממליץ למשקיעים לנצל את הפער הזמני הזה בין שתי החברות".

פלוריסטם הוקמה ב-2003, ומנייתה, הנסחרת בבורסת נאסד"ק (סימול מניה: PSTI) החלה להיסחר גם בבורסה המקומית בדצמבר האחרון.

פלוריסטם עובדת בקטגוריה חדשנית וניסיונית. היא מפתחת תרופות המעודדות ריפוי של חסימות עורקים בגפיים, תוך שימוש בתאי גזע שמקורם בשליה, האיבר המחבר בין אם ותינוק במהלך ההיריון. השליה מתוכננת כך שלא תעורר תגובה חיסונית אצל האם או התינוק, ולפי החברה, תאי הגזע בה לא מעוררים תגובה חיסונית גם אם הם מוזרקים לחולה זר לגמרי. זאת לעומת תאי גזע ממקור מח עצם, למשל, שאותם צריך להתאים באופן ספציפי לחולה כדי שלא יעוררו בו תגובה חיסונית.