לאינטל יש כסף: תקנה בחזרה מניות ב-10 מיליארד דולר

כמו כן, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בשווי 18.12 סנט למנייה ■ מנכ"ל החברה: "הרכישה מסמנת את הביטחון באסטרטגיה שלנו"

דירקטוריון יצרנית השבבים אינטל , אישר היום (ב') רכישה של מניות החברה בשווי 10 מיליארד דולר, זאת במשך לתוכנית רכישות נוספת. מטרת המהלך היא להפחית את כמות המניות בשוק ולשקם את מניית החברה. בנוסף, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד רבעוני של 18.12 סנט למנייה.

אינטל דיווחה על השנה הטובה ביותר שלה אי פעם ב-2010, זאת בעקבות העלייה בביקושים למוצרים טכנולוגיים. למרות זאת מניית החברה עלתה ב-3.1% בלבד מאז סוף 2009 בגלל שהמשקיעים התרכזו בחוסר הצלחתה של החברה להתרחב בזירת הטלפונים הניידים ומחשבי הלוח הצומחת במהירות.

"הרכישה מסמנת את הביטחון באסטרטגיית החברה שלנו, גם רגע וגם במבט קדימה. מצב זה מאפשר לנו להחזיר יותר כסף למשקיעים שלנו", אמר פול אוטליני, נשיא ומנכ"ל אינטל.

אינטל חדלה מלרכוש את המניות שלה באופן שיטתי ברבעון הרביעי של 2008. עם זאת, ברבעון הרביעי של 2010, המשיכה החברה ברכישות. אינטל לא דיווחה על תאריך סיום לתוכנית רכישת המניות ומסרה כי התוכנית נאמדת בשווי של 14.2 מיליארד דולר.

נזכיר, כי השנה הטובה של אינטל תבוא לידי ביטוי גם בארץ. החברה תחלק בונוס ל-7,000 עובדי החברה בישראל, בשווי 3.2 משכורות בעבור שנת 2010, עלייה ביחס לבונוס שקיבלו בשנה שעברה שעמד על 2 משכורות ותוספת של כ-1,000 דולר. אינטל ישראל מנוהלת ע"י מקסין פאסברג.