נעילה שלילית באירופה: בריטניה איבדה 0.4% אחרי התמ"ג

כלכלת בריטניה הצטמצמה ב-0.5% ברבעון הרביעי ■ נעילה מעורבת באסיה - הבנק המרכזי ביפן העלה את התחזית הכלכלית להתרחבות של 3.3% בסוף השנה הפיסקלית

בורסות באירופה ננעלו היום (ג') במגמה שלילית בשיעור מירבי של 0.4%. זאת, בהמשך לירידות שערים בבורסות וול סטריט, ולאחר נעילה מעורבת באסיה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה הודיעה היום כי כלכלת המדינה הצטמצמה ב-0.5% ברבעון האחרון ב-2010. זאת, בהשוואה לאותו הרבעון ב-2009 אז נרשמה צמיחה של 1.7% בתמ"ג.

"האנגלים חוששים מפני 'סטגפלציה', מצב שבו האינפלציה גבוהה והכלכלה בהאטה/מיתון. במקרה כזה, מקבלי ההחלטות נאלצים לבחור במה כדאי להתעסק - בריסון האינפלציה או בעידוד הצמיחה במשק. אכזבה בנתון התמ"ג עשויה להכביד מאוד על המטבע המלכותי לתקופה מאוד ארוכה", נכתב הבוקר בסקירה היומית של כלל פורקס.

לאחר פרסום תוצאות התמ"ג FTSE 100 הבריטי רשם ירידות, כשסקטור הבנקים העיק על המדד. גם בפאונד הבריטי ירד ב-1.37% לעומת הדולר לשער של 1.578 דולר לפאונד.

מניית Lloyds Banking Group נחלשה בעקבות הדיווחים כמו גם מניית Royal Bank of Scotland , נציין, ששני הבנקים הם בבעלות חלקית של ממשלת בריטניה.

המניות הטכנולוגיות בגוש האירו תפסו היום כותרות. חברת אריקסון הודיעה היום שרווחי הרבעון הרביעי של החברה ב-2010 קפצו ל-658 מיליון דולר לעומת 47.5 מיליון דולר באותו הרבעון אשתקד. זאת, בעקבות עלייה ב-8% במכירות ברבעון.

חברת סימונס הגרמנית דיווחה כי הרווחים ברבעון הפיסקאלי הראשון עלו ב-16% ל-1.72 מיליארד אירו בעוד ההכנסות גדלו ב-12% ל-19.49 מיליארד אירו. החברה אמרה כי השווקים המתעוררים תרמו לצמיחה. התוצאות הכו בתחזיות שאמדו רווח של 1.52 מיליארד אירו ומכירות של 18.93 מיליארד אירו. כמו כן, החברה דיווחה שההזמנות עלו ב-19%. לשנת 2011 החברה אמרה כי היא מצפה שצבר ההזמנות "יהיו בעלייה ברורה".

מניית חברת STMicroelectronics רשמה ירידות לאחר שהחברה הודיעה אתמול כי היא מצפה שההכנסות ברבעון הנוכחי יפלו בין 7% ל-12% באופן רציף. עם זאת, המנייה עדיין גבוהה ב-50% מהשפל שלה באוקטובר.

חברת טקסס אינסטרומנטס רשמה עלייה מאחר והודיעה אמש על צמיחה ברווחים.

אסיה נסגרה במגמה מעורבת; יפן הותירה את הריבית על 0%-0.1%

אסיה נסגרה היום (ג') במגמה מעורבת לאחר נעילה חיובית בוול סטריט אמש. המדד המוביל ביפן עלה בכ-1% לאחר שהבנק המרכזי במדינה הותיר את הריבית על כנה.

יפן הותירה את הריבית על 0%-0.1% בהודעת הריבית נכתב כי "כלכלת יפן מראה סימנים של הבראה אך ההבראה איטית". עוד צופים כי הכלכלה תתרחב ב-3.3% בהשוואה לתחזית קודמת להתרחבות ב-2.1%.

מדד המחירים לצרכן באוסטרליה עלה ב-0.4% ברבעון האחרון לעומת עלייה ב-0.7% ברבעון הקודם. המדד עלה בקצב נמוך יותר מהערכות המוקדמות לעלייה של 0.7%