הבנקים הזרים: "הריבית בסוף 2011 תעמוד על 3%-3.5%"

הבנקים הזרים מגיבים להעלאת הריבית אתמול ל-2.25% ■ JP מורגן: "רק ברבעון השני של 2011 ובשנת 2012 תהיה העלאת ריבית בקצב מהיר יותר"

בהתאם לציפיות השוק, בנק ישראל העלה אתמול את הריבית ב-0.25%, בבנקים הזרים מגיבים היום (ג') להחלטת הריבית של בנק ישראל ומעריכים כי שנת 2011 תסתיים עם רמת ריבית של 3% לפחות.

בברקליס קפיטל צופים כי העלאת הריבית ע"י בנק ישראל עשויה להיות מואצת השנה וייתכן כי בסך הכל הריבית בסוף השנה תהיה גבוהה מ-3% על רקע צעדי הבנק לבלום את ייסוף השקל. עוד צופים בברקליס קפיטל כי האינפלציה תעלה מעל ל-3% ברבעון הראשון והשני של השנה, מעל יעד האינפלציה של בנק ישראל העומד על 1-3%.

ב-JP מורגן צופים כי השנה תסתיים עם ריבית ברמה של 3.5% "בנק ישראל נקט בעמדה ניצית יותר הפעם בהחלטת הריבית", כותבים בסקירתם. בבנק סבורים כי בנק ישראל ימתין לתוצאות ברורות לצעדיו בתחום המט"ח לפני שימהר להעלות את הריבית ומביעים ספק לגבי הצלחת בנק ישראל בבלימת ייסוף השקל מול הדולר. עוד מעריכים ב-JP מורגן כי ההידוק המוניטארי בישראל יהיה איטי יותר בחודשים הבאים כיון שענייני המט"ח יהיו דומיננטיים בהחלטת הריבית בחודשים הקרובים. "רק ברבעון השני של 2011 ובשנת 2012 תהיה העלאת ריבית בקצב מהיר יותר", כותבים הכלכלנים בסקירתם.

בגולדמן זאקס צופים כי הריבית בסוף השנה תעמוד על 3.5% ובשנת 2012 הריבית תעמוד על 4.5%. "בנק ישראל עשוי להימנע מהעלאת ריבת בחודש הקרוב", מעריכים בגולדמן זאקס.

גם במריל לינץ' צופים כי העלאת הריבית בחודשים הקרובים תהיה הדרגתית, מנגד מציינים בבנק "סביר כי בנק ישראל יציג עמדה ניצית יותר באשר להעלאות הריבית בחודשים הקרובים", כותבים הכלכלנים בסקירתם. במריל לינץ' חוזרים על הערכתם כי השקל הוא בין המטבעות המרכזיים המוערכים בחסר בשווקים המתעוררים וצופים תנודתיות גבוהה בשקל ואינם צופים שבירה של מגמה זו בעקבות צעדי בנק ישראל.