טרישה בדאבוס: ה-ECB יפעל כדי לשמר יציבות מחירים

נשיא הבנק המרכזי האירופאי בראיון לבלומברג: "האמינות שלנו מבוססת על כך"

נשיא הבנק המרכזי האירופאי (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, חזר ואמר היום בכנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי ה-ECB יעשה כל מה שצריך על מנת לשמור את האינפלציה ברמה נמוכה יחסית, כלומר לשמור על יציבות המחירים.

"האמינות שלנו מבוססת על כך, וזה החלק המרכזי במנדט שניתן ל-ECB", אמר טרישה בראיון לבלומברג.

לאחרונה דווח כי האינפלציה בגוש האירו חצתה את רף ה-2% לראשונה מזה יותר משנתיים. קברינטי ה-ECB מתלבטים כעת כיצד להגיב לעליות המחירים, המקבלות רוח גבית מהזינוק האחרון במחירי הסחורות.

בתחילת השבוע אמר טרישה, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", כי מדד הליבה של האינפלציה במחירים לצרכן במרחב האירו, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, אינו מנבא היטב את לחצי המחירים בעתיד. הסכנה הגדולה ביותר כעת תהיה להפסיק את הרפורמה שהחלה במהלך המשבר הפיננסי, אמר טרישה והוסיף שנקיטת צעדי צנע תחזק את תהליך ההבראה במרחב האירו, ולא תהרוג אותו.

"אנחנו חושבים שאינפלציית הליבה איננה בהכרח חזאית טובה של אינפלציה כוללת בעתיד", אמר טרישה לג'ורנל, והוסיף שהבנק המרכזי מוודא שמחירי אנרגיה גבוהים יותר לא יחלחלו למחירים אחרים. "בתקופות כאלה, כאשר יש לנו איומי אינפלציה שבאים מהסחורות, כל הבנקים המרכזיים צריכים לעמוד בפרץ ולהיזהר מאוד שלא יהיו אפקטים משניים. זה מה שאנחנו עושים", אמר טרישה.