מיזוג בריטיש-מליסרון - רק אם ימכרו קניונים לצד שלישי, ולא לעזריאלי

אישור המיזוג הסופי של בריטיש ישראל ומליסרון יאושר אך ורק אם החברה הממוזגת תמכור מספר קניונים לצד שלישי שאינו קבוצת עזריאלי - כך מדווחת היום רשות ההגבלים העסקיים

אישור המיזוג הסופי של בריטיש ישראל ומליסרון יאושר אך ורק אם החברה הממוזגת תמכור מספר קניונים לצד שלישי שאינו קבוצת עזריאלי - כך מדווחת היום (א') רשות ההגבלים העסקיים.

המיזוג בין החברות, שאושר בסוף השבוע על-ידי הרשות, מתנה את קיום העסקה בכך שהחברה תבחר בשתי חלופות על-פי בחירתה למכירת הקניונים שברשותה לצד שלישי: הראשונה - תמכור את קניון הקריון ובנוסף את אחד מהקניונים הבאים: קניון רננים, הקניון הגדול או קניון רחובות. השנייה - תמכור את קניון הגרנד קניון ובנוסף תמכור את אחד מהקניונים הבאים: הקניון הגדול, או קניון רחובות או קניון רננים ובנוסף קניון סביונים.

הסיבה לתנאים נובעת מבחינת המיזוג במחלקה הכלכלית של הרשות שהראתה כי בהיבט המקומי, באזור חיפה-קריות והן בהיבט הרחב קיים חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות.

במסגרת העסקה רוכשת מליסרון 70% ממניות בריטיש ישראל, שתיהן חברות נדל"ן מניב המפעילות ומשכירות שטחי מסחר קמעונאיים במרכזי מסחר מסוג קניונים ופאואר סנטרים. במסגרת העסקה מוכרים בעלי השליטה בבריטיש את מניותיהם בחברה לידי מליסרון ולידי עופר השקעות.

מליסרון הינה חברה ציבורית העוסקת בהשכרה של נדל"ן מניב למסחר ומשרדים ונמצאת בבעלות עופר השקעות (71.5%), הציבור (24.5%) ואחרים.

מליסרון מפעילה 5 נכסים בישראל: מתחם הקריון בקריית-ביאליק, קניון רננים ברעננה, קניון רמת-אביב בתל-אביב, קניון סביונים ביהוד ומחזיקה ב-50% מהשליטה במתחם חוצות המפרץ בחיפה.

בריטיש הינה חברה ציבורית שבשליטת UK One BV (55.73%) ו- Aktive Investment Anstalt (14.92%), שתיהן חברות אחזקות זרות הרשומות בחו"ל, מוסדיים (7.66%) והציבור (20.47%).

בריטיש עוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים: השכרה ניהול ואחזקה של קניונים ומרכזים מסחריים וכן בתחום של השכרה ניהול ואחזקה של בנייני משרדים, תעשייה, מלאכה, אחסנה ותעשייה.

החברה מחזיקה ב-20 קניונים ומרכזים מסחריים בישראל, ובהם הגרנד קניון בחיפה, קניון אבנת (הקניון הגדול) בפתח-תקווה, קניון רחובות, מתחם ביל"ו סנטר ברחובות וקניון באר-שבע (בהקמה). כמו כן החברה מחזיקה בשטחי משרדים בחיפה, טירת הכרמל, רחובות, פתח-תקווה, רעננה, יוקנעם ונס-ציונה.