תביעה נגזרת נגד דירקטורים לשעבר באל-על בגין ההסכם עם רומנו

בתביעה, בהיקף כ-22.8 מיליון שקל, נטען כי הדירקטורים הנתבעים, שאישרו את תנאי העסקתו של מנכ"ל אל-על לשעבר חיים רומנו, התרשלו כשאישרו לו נוסחת מענק המרצה שנתי כושלת

למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (א') בקשה לאישור תביעה נגזרת המוערכת בכ-22.8 מיליון שקל, נגד מי שכיהנו כחברי הדירקטוריון של אל-על במועד אישור הסכם העסקתו של המנכ"ל הקודם של חברת התעופה, חיים רומנו, שכיהן בתפקידו בין השנים 2005-2009. בין חברי הדירקטוריון הנתבעים, איזי בורוביץ', תמר מוזס-בורוביץ', עמיעז סגיס, נדב פלטי, אמנון ליפקין-שחק ועו"ד יגאל ארנון.

בבקשתו, טוען דניאל בן-שיטרית, בעל מניות באל-על , כי הדירקטורים הנתבעים, שאישרו את תנאי העסקתו של רומנו, התרשלו בתפקידם כאשר אישרו לרומנו נוסחת מענק המרצה שנתי כושלת, שרכיביה היו פגומים, "ובאופן שהיא חותרת תחת מהותה ומטרתה של כל נוסחת מענק המרצה שנתי - היא נעדרת כל אלמנט של תמרוץ לשפר את ביצועי החברה וליצור ערך לחברה ולבעלי מניותיה".

עוד נטען בבקשה, בין היתר, כי הדירקטורים אישרו מדד ביצוע שגוי, שעמד בבסיס נוסחת מענק ההמרצה של רומנו, שהיא שגויה ומעוותת ואינה מתאימה לחברות בענף התעופה.

בנוסף, נטען כי הדירקטורים אישרו את נוסחת המענק של רומנו מבלי לקבוע לה תקרה, ומבלי שציידו את החברה במנגנון הגנה לפיו זכאותו של רומנו למענק תותנה בהשגת רווחים על-ידי החברה, לפני או אחרי מס.

עוד טוענים בעלי המניות כי גם לאחר שהתברר כי נוסחת מענק ההמרצה השנתי שאושרה לרומנו הינה פגומה, לא פעלו הדירקטורים במשך שנים ארוכות כדי להקטין את הנזק שגרמו לחברה.

על-פי הנטען בתביעה, נוסחת מענק ההמרצה שאושרה לרומנו הביאה לכך שבמהלך שנות כהונתו באל-על, חברת התעופה הלאומית שילמה לו ביתר וללא כל הצדקה מענקים שנתיים המצטברים לכ-6 מיליון דולר. זאת, בעוד שבאותם שנים סבלה החברה מהפסדים כבדים ביותר הנאמדים בכ-88 מיליון דולר, ושערי מנייתה התרסקו.

המבקש מיוצג על-ידי עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש וכן על-ידי עורכי הדין שלומי מושקוביץ ויניב סטיס ממשרד מושקוביץ, סטיס ושות'.