לוסקין: "ששינסקי טועה ובגדול; רוב הפגיעה - במשקיעים"

השותף הכללי בגבעות התייחס בכנס של "המבשר" למסקנות ששינסקי: "המשקיעים בגז ובנפט בישראל משלמים מסים בשיעור הגבוה בעולם; אם המסקנות יעברו בחקיקה, זה יפגע במשק"

אתר "גלובס" העביר בשידור חי את הכנס השנתי של עיתון "המבשר" למובילות ומצוינות, שהתקיים הערב (א') ברמת גן. בכנס, בהנחייתו של העיתונאי קובי אריאלי, השתתפו שרים, ח"כים, אנשי ציבור, קברניטי המשק הישראלי, מנהלי החברות המובילות ואנשי העיתונות החרדית.

בין הדוברים ניתן למנות את שר החוץ אביגדור ליברמן, שר התקשורת והרווחה משה כחלון, השותף הכללי בגבעות טוביה לוסקין שהתייחס בדבריו למסקנות ששינסקי, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ועוד. שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ושר הפנים אלי ישי היו אמורים להיות נוכחים בכנס, אך לא הגיעו.

טוביה לוסקין, השותף הכללי בשותפות חיפושי הנפט גבעות, דיבר בכנס על אנרגיה וכסף - ומה יותר חשוב. לדבריו, "בשנים האחרונות האנרגיה הפכה יקרה מאוד ומדינות יתקשו לרכוש דלקים לשימושים יומיומיים בשנים הבאות. בבואנו לישראל התברכנו בעתודות גז ונפט וברגע שהם נמצאו הממשלה החליטה שהיא חייבת לנגוס חלק מהתגליות (מסקנות ועדת ששינסקי - י.נ)".

"המשקיעים בגז ובנפט בישראל משלמים מסים בשיעור הגבוה ביותר בעולם - והחברות משלמות פחות. כשהממשלה מטילה מיסים על הטייקונים היא בעצם מטילה את המסים על המשקיעים, הם סופגים את רוב הפגיעה. לכן ששינסקי ומסקנותיו טועים ובגדול, אם זה יעבור בחקיקה זה יפגע קשות במשק - לא יהיו תמריצים לחפש גז ונפט בישראל - וזה יהיה חבל מאוד למשק הישראלי", לדבריו.

"ברגע שהצלחנו ומצאנו נפט והשקענו המון כסף - בא ששינסקי ואמר 'זה לא מגיע לכם - אנחנו מעדיפים לתת את התמלוגים לאזרחי המדינה ולא דווקא למשקיעים'. אותם משקיעים תרמו את הכספים שלהם לחיפושים ולתגליות וכעת הם חייבים לחלוק את הרווחים עם כל אזרחי ישראל. ששינסקי חייב להבין - כסף לא יותר חשוב למדינה, כסף שלוקחים בכוח מהמשקיעים - זה יהיה הרבה פחות חשוב מהתגליות העתידיות שייטיבו עם כל מדינת ישראל".

ליברמן: "הקיצוניות - הסכנה האמיתית לישראל"

ראשון לשאת דברים היה שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. שר החוץ התייחס בתחילה למתרחש במצרים ואיך זה ישפיע על ישראל. "האירועים האחרונים ממחישים לנו את הדברים ואי אי היציבות ואי השקט בעולם הערבי מסביבנו - אבל אני לא מבין מה הקשר לזה לבין הסכסוך הישראלי-פלסטיני. העולם הערבי עובר משהו עכשיו שלא קשור לסכסוך ועלינו לשמור שהמתח הזה במצרים או בלבנון או בתוניסיה - לא יפגע בנו", אמר.

"כל אמירה שהסכסוך הוא לב הבעיה במזרח התיכון היא אבסורדית. הסכסוך הוא אפילו לא 2% מכל הבעיות במזה"ת והגיע הזמן שנגיד את האמת - אתם תנסו לפתור את הבעיות שלכם שמהוות איום על כל העולם, ובראש ובראשונה איראן - היא יכולה להתקיים בלי סוריה ובלי חמאס והיא מלבה את כל הסכסוך, ועל ישראל להיות דבקה באמת שלה", לדבריו.

ליברמן אמר עוד כי "עשינו מספיק מחוות ומספיק מאמצים על מנת להגיע להידברות וכרגע הכדור בצד השני - היציבות היא הדבר החשוב ביותר ובעל ברית האמין ביותר של העולם המערבי היא ישראל - בתפיסה ובערכים, ועליהם להבין זאת. הסכנה האמיתית היא קיצוניות וישראל עושה הרבה מעבר למה שהיא צריכה לעשות". "צריך לזכור", אמר ליברמן לסיכום דבריו, "כשהעם מאבד את האמונה בצדקת הדרך - לא יעזור שום צבא ושום כוחות מיוחדים".

שר התקשורת והרווחה משה כחלון אמר בכנס, כי "לפני מספר שנים הסקטור האחרון שהתייחסו אליו בחלק הכלכלי היה המגזר החרדי, בשנים האחרונות אנו רואים תנועה אדירה של כל העסקים, כל נותני השירותים ולמעשה כל מי שיש לו מה להציע ומה למכור מבין שיש פה אוכלוסיה בעלת כוח אדיר בעלת מוסר תשלומים יוצא מהכלל. לאחרונה במשרד התקשורת אחד הדברים שאני מתעסק איתם היא התחרות בין שתי חברות מובילות על המגזר החרדי. פעם בקושי הצלחנו לשכנע מישהו להציע משהו למגזר הזה וכיום יש מלחמת עולם מי יוזיל את המחירים למגזר החרדי ומי יותר כשר".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר בכנס, כי "הציבור החרדי עומד בתקופה האחרונה בפני מתקפה - על החינוך, על ההתנהלות - ועוד. זו התקופה הקשה ביותר שהיתה למגזר הזה. היהדות החרדית נמצאת בפרשת דרכים קשה - מצד אחד הגידול המרשים של כל הקבוצות, אך האם כל הקבוצות האלה יכולות לעבוד יחד - זה המבחן".

לדבריו, "כל האיומים על המגזר החרדי צריכים להביא לאיחוד בין הקבוצות החרדיות - עלינו לפעול יחד כדי להתגבר על הקשיים. עיתון המבשר צריך להוביל את הכוחות ולהילחם - יש דברים שצריך לכתוב ולהילחם - וזאת צריך לעשות העיתון אפילו אם לא כולם אוהבים לשמוע את הדברים".

החברות המועדפות במגזר החרדי

גפני ומנכ"ל עיתון "המבשר" משה פורוש העניקו בסוף הכנס את אות "מגבעת הזהב" לחברות המובילות בישראל שזכו לדירוג הגבוה ביותר במגזר החרדי. החברות תנובה, אסם ו"יש" זכו למקומות הראשונים בפופולריות במגזר החרדי.

בקטגוריית סלטים מגבעת הזהב ניתנה לחברת שטראוס, סלקום זכתה בתחום הסלולר, בתחום רשתות המזון זכתה רשת "יש", במוצרי מזון וקפואים זכו החברות זוגלובק וטבעול, בתחום הבריאות זכתה קופת חולים מאוחדת, במוצרים לבית זכתה חברת סנו, בתחום הבנאות זכה פנק פאג"י (פועלי אגודת ישראל), בתחום המשקאות הקלים זכתה חברת קוקה קולה, בתחום הטלפון הקווי זכתה חברת בזק, בכרטיסי האשראי זכתה חברת ישראכארד, חברת אסם זכתה בתחום החטיפים המלוחים והוופלים, בתחום היינות זכתה יקבי כרמל, האגיס זכתה בקטגוריית החיתולים, מזרחי-טפחות בתחום המשכנתאות, ובתחום השיחות הבינ"ל זכתה בזק בינלאומי.