אירופה התאוששה ממצרים וננעלה בעליות שערים של 1.5%

הבורסות אירופה התאוששו מהחששות מפני מצרים וניסיונות ההפיכה שם ■ מניות הבנקים ומניות הכרייה הובילו את העליות ■ באוסטרליה נותרה הריבית ללא שינוי על 4.75%

הבורסות באירופה התאוששו מהחששות מפני מצרים וניסיונות ההפיכה שם, וננעלו בעליות שערים משמעותיות עד 1.5% במדדים מובילים. מניות הבנקים ומניות הכרייה הובילו את העליות.

מדד מנהלי הרכש במרחב האירו עלה ל-57.3 בחודש ינואר בהשוואה ל-57.1 בדצמבר. יצרנית הרכב רנו ריכזה עניין ורושמת עלייה - לאחר שהעריכה כי הכנסותיה ב-2010 עלו ב-16%.

BP מדווחת על רווח נקי של 5.57 מיליארד דולר ברבעון הרביעי לעומת רווח של 4.3 מיליארד דולר במקביל אשתקד. בנוסף הודיעה החברה כי תחלק דיבידנד של 7 סנט למניה לרבעון הרביעי.

אסיה ננעלה בעליות

עליות שערים קלות אפיינו את המסחר בבורסות אסיה היום (ג'). זאת, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אתמול וצפי לעליות קלות בניו-יורק היום. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים בשעת בוקר מוקדמת זו על צפי לעליות של כ-0.3% היום.

וול סטריט ננעלה כאמור בעליות אמש לאחר שמגמה חיובית אפיינה את רוב יום המסחר ואחרי שפתחה את היום בעליות קלות. וול סטריט הראתה סימני התאוששות מהסנטימנט השלילי שאפיין את המסחר ביום ו' והתגברה על העננה השחורה מכיוון מצרים שמעיבה על השווקים. אבל נראה שהמשקיעים העדיפו להתרכז בנתוני מאקרו ובדוחות טובים.

בזירת המאקרו, באוסטרליה נותרה הריבית ללא שינוי על 4.75%. בסין פורסם היום מדד מנהלי הרכש של התעשייה, שעמד בינואר על רמה של 52.9 נק' לעומת 53.9 נק' בדצמבר וצפי כלכלנים לרמה של 53.5 נקודות ב-PMI. עם זאת, מדד ה-PMI לסין של HSBC רשם עלייה לרמה של 54.5 נק' בינואר לעומת 54.4 נקודות בדצמבר.

"הנתונים ממשיכים למעשה את הלחץ על הרשויות בסין להמשיך במדיניות מהדקת על מנת לבלום את האינפלציה העולה", אמר לבלומברג אייזק מנג, כלכלן מאקרו בסניף של BNP Paribas בבייג'ין.

מניית הונדה רשמה עלייה של 1.6% לאחר שהחברה העלתה את תחזית הרווח שלה ב-6%. היטאצ'י מתקדמת 2.7% לקראת פרסום דוחות החברה.