למרות התנגדות זקן: תקודם ההצעה לריבית על זכות בעו"ש

המפקח על הבנקים דודו זקן מתנגד להצעת החוק שתחייב את הבנקים להעניק ללקוחותיהם ריבית על הזכות בחשבון העו"ש - אך ההצעה תעלה בכל זאת לשולחן ועדת השרים לענייני חקיקה

למרות התנגדות המפקח על הבנקים הנכנס, דודו זקן, הצעת החוק שתחייב את הבנקים להעניק ללקוחותיהם ריבית על יתרת זכות בחשבון העו"ש תקודם ותעלה על שולחן ועדת השרים לענייני חקיקה.

אמש (ב') נפגשו יוזמי הצעת החוק, יו"ר ועדת הכלכלה לשעבר ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ומרכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ ציון פניאן, עם זקן לפגישה ראשונה על מנת לקבל את עמדתו בנושא.

זקן הבהיר כי הוא דבק בעמדת קודמו בתפקיד, וכי הוא מתנגד לקידום הנושא בחקיקה ומעדיף כי חברי הכנסת יגיעו עם הבנקים להסכמים וולונטריים.

ח"כ אקוניס אמר בפגישה כי ההסדרים הוולנטריים עם הבנקים אינם מספקים בעיניו. לדבריו, בפני הבנקים עמדה כחצי שנה על מנת להגיע להסדרים ראויים, אולם הדבר לא נעשה. כיום מציע בנק הפועלים קיזוז יתרות החובה בחשבון העו"ש, ואילו בנק לאומי מציע ריבית זכות בסכום של עד 5,000 שקל בחשבון העו"ש.

חברי הכנסת הודיע לזקן כי בכוונתם לקדם את הצעת החוק הקובעת כי יש לחייב את הבנקים לשלם ריבית על סכומים הנצברים בחשבון העובר ושב של לקוחותיהם בקרוב ולהעלותה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

על-פי ההערכות בכנסת, יוזמי ההצעה הצליחו להשיג רוב להצעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, והם יזכו בתמיכת הממשלה בחוק.