המבקר יבדוק מדוע לא מונו עוד נציגי ציבור בחדשות 2

בעוד החוק דורש כי בדירקטוריון חברת החדשות יהיו 4 נציגי ציבור, כיום יש רק שניים ■ הערכות: ברשות השנייה יטענו כי הסיבה לכך נובעת מהליך מינוי מגביל ומסורבל

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בודק מול הרשות השנייה מדוע לא מונו בשנים האחרונות שני נציגי ציבור לדירקטוריון של חברת חדשות ערוץ 2.

ל"גלובס" נודע כי גורמים בלשכת המבקר פנו לרשות בתהייה מדוע בקדנציה האחרונה כיהנו רק 50% מתוך נציגי הציבור המדוברים, כלומר רק 2 מתוך 4 - היו"ר יהודה לנקרי ופרופ' דב גולדברגר.

לפי ההערכה, תשובת הרשות לכך תהיה שניסיונות נוספים שנעשו עלו בתוהו, שכן ההליך הביורוקרטי שנדרש למינוי חברי דירקטוריון מטעם הציבור הינו מגביל ומסורבל.

בין היתר אמורים המועמדים לעמוד בשורה של קריטריונים גבוהים בתחום ההכשרה, הניסיון והפעילות הציבורית. זאת, בנוסף לעמידה בבחינה של ועדת המינויים בשירות הציבורי, ועדת שפניץ, אשר בוחנת את החששות שעשויים לעלות בתחום ניגוד העניינים, מה שמפיל לא אחת מועמדים משמעותיים לתפקיד.

תהיות דומות העלה, כפי שפורסם אתמול (ב') באתר "גלובס", הדירקטור גולדברגר, אשר דורש לעצור את הליך בחירת הדירקטורים לחברות החדשות.

גולדברגר פנה באמצעות עורך דינו למועצת הרשות השנייה בדרישה להאריך את כהונתו ב-3 שנים, או לחילופין להסביר בתוך שבוע, במסגרת שימוע, מדוע הוא אינו ראוי להארכה של כהונתו לאחר קדנציה אחת בלבד בתפקיד של 3 שנים. לאור הדברים הודיע יו"ר הרשות, אילן אבישר, כי יזמן את גולדברגר לשימוע בנושא הארכת כהונתו.

בדרישתו למועצת הרשות השנייה מסתמך גולדברגר על העתירה לבג"ץ של ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) מ-2007 נגד העברת יו"ר חדשות ערוץ 2 דאז, יצחק לבני, מתפקידו. בעתירה זו קבע בג"ץ כי "על מועצת הרשות לקיים שימוע לדירקטור שיש לה כוונה שלא להאריך את תקופת כהונתו, לעמת אותו עם הטענות שיש לה כלפיו, ככל שקיימות". לפי גולדברגר, לא כך נעשה.

מלשכת מבקר המדינה נמסר בתגובה כי "משרד מבקר המדינה אכן עורך ביקורת על הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, במסגרתה נבדק גם מינוי דירקטורים לחברות החדשות. מעבר לכך לא נוכל להוסיף עוד פרטים כדי לא לשבש את העבודה על משימת הביקורת הזאת".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "הרשות השנייה לא מתייחסת לדוח ממבקר המדינה טרם קבלתו ברשות. מרגע שמונה יו"ר המועצה החדש, אילן אבישר, הוא החל לפעול למינוי הדירקטורים, וההליך צפוי להסתיים בשבועות הקרובים".