ערוץ טורקי ציבורי ישדר את "מגודלים" הישראלית

הפורמט "מגודלים" של דורי מדיה וסלקום יככב בפריים-טיים של הערוץ הטורקי TRT OKUL

קשרי המדיה בין ישראל לטורקיה מוצלחים כנראה יותר מהיחסים המדיניים בין שתי המדינות. הפורמט "מגודלים" יהיה העוגן התוכניתי עליו נשען ערוץ טורקי ציבורי חדש שעלה אתמול (ב') לאוויר.

ל"גלובס" נודע כי "מגודלים" של דורי מדיה גרופ וסלקום נמכרה על-ידי דורי לערוץ החדש TRT OKUL, אשר ישדר את התוכנית ברצועת פריים-טיים יומית של שעה, וכן 24 שעות ביממה בטלפון הנייד ובאתר האינטרנט שלו.

את הפורמט "מגודלים" פיתחו דורי ניו מדיה, יעלי אבנרי וסלקום באמצעות חברת התוכן לוגיה, אשר את צוות הפיתוח שלה הובילו גל רז ואיתי נגלר. מדובר במשחק ששילב תוכנית ריאליטי ומשחק שליטה אינטראקטיבי.

במסגרת התוכנית, שהופקה על-ידי הזרוע ההפקתית של דורי מדיה בישראל, דרסט, הצופים שולטים בחיי 8 מתמודדים הסגורים באולפן-מעבדה, כבמעין "טאמגוצ'י אנושי".

"מגודלים" זכתה להצלחה מיידית בישראל, כאשר למעלה מ-7 מיליון צופים הצביעו לה באמצעות האינטרנט ב-21 ימי השידור. במשך פרק זמן זה ביקרו באתר 700 אלף משתמשים ייחודיים, ורבים מהם ביקרו בו יותר מפעם אחת ביום ושהו בו 12 דקות בממוצע.

המשחק שודר בשידור חי 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, על גבי הרשת והסלולר בלבד, ובניגוד לגירסה הטורקית לא זכה לאדפטציה טלוויזיונית.

תוכנית הריאליטי "מגודלים" נמכרה עד כה ל-15 מדינות, ובהמשך השנה היא צפויה לעלות לאוויר בפורטוגל ובברזיל, כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס".

הטורקים החליטו להאריך את משך התוכנית המקורי, ו"מגודלים", שנקראת בטורקית "קונטרול סנדה" ("אתה השולט") תימשך 49 יום, לעומת 21 יום בארץ, וישתתפו בה 14 מתמודדים, לעומת 8 בארץ.

האחראית על התוכנית, חברת ההפקה הטורקית סינרג'י פילמס, היא מפיקה של שעשועונים, תוכניות ריאליטי ותוכניות בידור לערוצים שונים בטורקיה.

נשיא ומנכ"ל דורי מדיה גרופ, נדב פלטי, מסר כי "אנחנו גאים מאוד לשתף פעולה עם סינרג'י פילמס. אנחנו מאמינים כי פורמט בינלאומי כמו 'מגודלים' יכול להתאים למדינות ותרבויות שונות ברחבי בעולם, וממתינים לגירסה הטורקית. ביחד עם סלקום פיתחנו מוצר שבני-נוער אוהבים מאוד, מכיוון שהם יכולים להשפיע באמצעות הצבעה באינטרנט ובנייד על המתרחש על המסך".

סמנכ"ל השיווק בסלקום, עדי כהן, מסר: "היכולת של הפורמט לדבר ולגעת בקהל בינלאומי ובמדינות כה רבות איננה טריוויאלית. אני שמח וגאה לראות את 'מגודלים' עולה לאוויר כתוכנית עוגן בטורקיה, וממתין לעליית התוכנית במדינות נוספות ברחבי העולם".

* לצפייה ב"מגודלים" הטורקי: http://www.kontrolsende.tv