תעודות הסל גייסו בחודש ינואר יותר ממיליארד שקל

הגיוסים נותבו לאפיקים המנייתיים, ובתעודות האג"ח נרשמו פדיונות ■ גיוסים גבוהים בקסם ותכלית, ופדיונות אצל מבט ומיטב

ההתאוששות שנרשמה בגיוסים לענף תעודות הסל בסוף השנה שעברה המשיכה גם השנה, והוא פתח את 2011 עם גיוסים נאים. הענף גייס בינואר קצת יותר ממיליארד שקל, אולם תשואה שלילית במדדי המניות בתל אביב הביאה לצמיחה של 760 מיליון שקל בלבד בנכסים, ל-58.4 מיליארד שקל.

הגיוסים נותבו לתעודות סל העוקבות אחרי מדדי מניות בארץ ובחו"ל. נראה כי החיפוש אחר תשואות על רקע הפוטנציאל להפסדי הון באפיק האג"ח, שלח את המשקיעים לאפיק המנייתי, ובין היתר בשל עלויות נמוכות יותר הם מצאו את התשובה בתעודות סל ולא בקרנות נאמנות.

מנגד, באפיק האג"ח המשיכו הפדיונות, בהמשך לשנה שעברה, שבה איבד אפיק זה קרוב ל-600 מיליון שקל. בינואר נפדו מתעודות האג"ח בארץ 184 מיליון שקל, אולם עליות השערים שליוו את איגרות החוב בשנה שעברה הביאו לכך שבסה"כ נכסי האפיק צמחו, והוא עדיין השני בגודלו בענף תעודות הסל עם קרוב ל-17 מיליארד שקל.

בינואר בלטו קסם ותכלית - השחקניות הגדולות בענף עם גיוסים גבוהים, ומנגד מבט ומיטב רשמו פדיונות.

נכסיה של קסם תעודות סל שבניהול אבנר חדד ובועז נגר צמחו ב-376 מיליון שקל. היא אמנם גייסה 450 מיליון שקל, אך הסכום קוזז בגלל התשואה השלילית של שוק המניות. גם נכסיה של תכלית צמחו ב-396 מיליון שקל, למרות שהיא גייסה סכום דומה לזה של קסם. תכלית תעודות סל מנוהלת על-ידי דוד אלאלוף ואיל סגל, ונמצאת בשליטת דש-איפקס.

חברת תעודות הסל השנייה של דש-איפקס - אינדקס, שבניהול אורי בן-דב - גייסה בינואר 121 מיליון שקל, הראל סל בניהול אורי שור, שהובילה את הגיוסים ב-2010, גייסה בינואר 95 מיליון שקל, ופסגות תעודות סל בניהול טל ורדי גייסה 92 מיליון שקל.

מבט שבבעלות כלל פיננסים ובניהול ליאור כגן מוטה מאוד לרכיב האג"ח, ולכן על רקע הסנטימנט השלילי בתחום, היא סבלה מפדיונות של 109 מיליון שקל. גם למיטב מדדים שבניהול אורן קפלן יש ריכוז נכסים באפיק עיקרי, רק שאצלה אלו תעודות המט"ח, ובינואר נפדו מתעודותיה 57 מיליון שקל.

ינואר תעודות סל
 ינואר תעודות סל