אפריקה זינקה 34% בחודש: "לשמור הפוזיציה, לא להגדיל"

אמיר ארד, אנליסט החוב והנדל"ן באקסלנס נשואה לא מזהה אפסייד משמעותי נוסף בתקופה הקרובה: "מי שבפנים - שיישאר בפנים", הוא אומר וממליץ "החזק"

לאחר ביצוע הסדר החוב באפריקה ישראל בחודש מאי האחרון, הגיעה מניית החברה למחיר של 22 שקל - ירידה של יותר מ-90% לעומת מחיר השיא שבו נסחרה במאי 2007. שפל זה שיקף לאפריקה ישראל שווי של כ-2.3 מיליארד שקל, לעומת קרוב ל-30 מיליארד שקל בימי תפארתה. מאז המשיכה המניה לדשדש: בחודש אוגוסט היא קבעה שפל של 17.5 שקל, ושווי החברה התכווץ ל-1.8 מיליארד שקל.

אולם מי שזיהה את ההזדמנות ורכש בשפל, מרווח היום, בתוך חצי שנה בלבד, יותר מ-70% על השקעתו, כאשר מחיר המניה כבר גבוה מ-30 שקל. עם עלייה של 2.7% שהציגה אתמול אפריקה ישראל, מנייתה השלימה זינוק שבועי של 15%. בחודש האחרון היא עלתה ב-34.5%, ושווי השוק טיפס לכ-3.7 מיליארד שקל.

ההתאוששות היחסית של המניה מגיעה על רקע מספר מהלכים משמעותיים לארגון החזקות הקבוצה מחדש, ומימוש נכסים בהיקפים משמעותיים כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה. מאז תחילת השנה השלימה אפריקה ישראל 3 עסקאות בתמורה כוללת של כ-1.3 מיליארד שקל: מכירת החזקותיה בחברה-בת אפריקה מגורים לחברה האחות דניה סיבוס; מכירת החזקותיה בחברת דרך ארץ הייוויז (זכיינית כביש 6); ומכירת החזקותיה באפריקה מלונות.

המלצת "החזק"

לאחר השיפור היחסי בערכה, בשוק ההון לא מזהים אפסייד משמעותי נוסף בתקופה הקרובה. ד"ר אמיר ארד, אנליסט החוב והנדל"ן באקסלנס נשואה, סבור כי "במחיר הנוכחי כדאי לשמור על הפוזיציה, אבל לא להגדיל אותה. מי שבפנים, שיישאר בפנים". בהתאם לכך, המלצת ארד למניה היא "החזק".

לדבריו, "אפריקה ביצעה מהלכים נכונים רבים, והשוק החמיא לה דרך המניה. כרגע החברה מרכזת את כל תשומת הלב שלה ברוסיה, שנמצאת בתקופה מאוד חיובית. אם רוסיה תמשיך לצמוח, אפריקה תעלה יחד איתה. אבל אם רוסיה לא תצליח כמצופה, אפריקה תספוג מכה".

ארד התייחס גם לסדרות האג"ח של אפריקה: "הן נסחרות בתשואה הרבה פחות מעניינת מאשר בעבר. אבל מצב התזרים והנכסים המגבים של אפריקה הנם טובים מאלו של חברות אחרות, אשר פועלות באזורים דומים והאג"ח שלהן נסחרות באותן רמות תשואה".