פלוריסטם רחוקה 11% ממחיר ההנפקה: הזדמנות קנייה?

החברה הנפיקה לפי 3.25 דולר למניה - השוק העניש עד ל-2.89 דולר אמש בניו יורק ■ סוחר: "לחברה אין כל רצון 'לחנוק' את המחיר; יש מספיק כסף בקופה"

האם השוק העניש יתר על המידה את מניית פלוריסטם ? לאחר שזינקה ביותר מ-80% מתחילת השנה, ופתחה את פברואר בירידות של מעל 30%, המשקיעים במניה שואלים עצמם בדיוק את אותה שאלה.

החברה בניהולו של זמי אברמן, המשתמשת בתאי גזע המופקים מן השיליה כתרופה למחלות שונות, ביצעה בסוף השבוע האחרון הנפקת מדף לפי שווי של 3.25 דולר למניה, והשוק הגיב באכזבה והצניח את ערך המניה בעשרות אחוזים. עתה, במחיר נעילה של 2.89 דולר למניה אמש בניו יורק, לפלוריסטם יש מקום לעליות יפות של מעל 12% לפחות עד מחיר ההנפקה.

ואולם, יש לחשב בתוך המשוואה גם משתנים נוספים, "מתמטיים" פחות. הנפקת פלוריסטם נסגרה בהצלחה יתרה, כאשר החתמים מימשו את אופציית ה"גרין שו" שניתנה להם והגדילו אותה לכ-41 מיליון דולר. בנוסף, החברה צפויה עוד השנה להתחיל בניסויים שלבים 2 ו-3 בחולי טרשת עורקים בגפיים.

יש לזכור כי מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, ורשות התרופות האירופית, ה-EMEA, אישרו לחברה להיכנס לניסוי מזורז רב-מרכזי אחד בלבד במוצר, אשר לאחריו, אם יצליח כמובן, תוכל להיכנס לשוק. שיתוף פעולה נדיר זה בין 2 הגופים נדיר ומאותת על 2 נקודות חיוביות מאוד: קיצור תהליכים ואיתות לגבי ההערכה הרבה למוצר של פלוריסטם.

סטיבן טפר: "החברה מעניינת אך היא 'חברת חלום'"

סטיבן טפר, אנליסט ביומד ופארמה בהראל פיננסים, ציין בשיחה עם "גלובס" כי "החברה בהחלט מעניינת אולם יש לזכור כי זו 'חברת חלום', על כל המשמעויות שבכך. המניה ב-4 דולר גילמה הייפ מוגזם ותמחור חסר בסיכון אולם עכשיו, אחרי ההנפקה כשהקופה התמלאה, הסיכון מבחינה פיננסית ירד מאוד".

ד"ר יואב קידר, יועץ מיוחד לכלל פיננסים ברוקראז', אמר בשיחה עם "גלובס" כי "תחום תאי הגזע מעניין בסך הכל ויהיו בו התפחויות בשנים הקרובות. חשוב לזכור כי יש הבדלים בין החברות בתחום וכי הניסוי עליו דיווחה פלוריסטם בגרמניה הוא אומנם מעניין אולם הוא נערך ללא קבוצת ביקורת. יש סימנים חיוביים מסביב, כולל הגדלת הקופה, ומשקיעי חובבי סיכון יכולים לשלב את פלוריסטם בתיק ההשקעות".

סוחר בחדר מסחר גדול אמר היום בשיחה עם "גלובס" כי "השוק צריך להפנים, ועוד יפנים, כי לפלוריסטם, בניגוד להרבה חברות ביומד אחרות, לא ממש משנה מחיר המניה ואין כל רצון 'לחנוק' את המחיר. בקופת החברה יש מספיק כסף כדי לפעול לפחות עוד 3 שנים - מספיק זמן כדי להוציא לפועל, אולי לפני שיווק, את הניסויים בטרשת עורקים. מכל מקום, הבוקר בתל אביב ניתנה למשקיעים הנחה יפה של מעל 3% על מחיר הסגירה בוול סטריט, ואני בהחלט מאמין שיש למניה עוד מקום לעליות נאות".

נזכיר כי בסוף ינואר המליץ האנליסט ריי דירקס על מניית פלוריסטם וחזה כי תגיע למחיר של 10 דולר למניה בסוף 2011, זינוק של 246% על מחיר הנעילה אמש. יתר על כן, דירקס צופה כי עד סוף 2012 המניה תגיע ל-17 דולר, זינוק דו-שנתי של 488%.