"כיל תפרסם אזהרת רווח רבעונית בשל העיצומים"

כך האנליסט ירון פרידמן מבנק הפועלים ■ פרידמן ממליץ לנצל תגובה שלילית במניה כדי לנסות ולרכוש אותה במחיר נוח ■ ממליץ "תשואת יתר" במחיר יעד של 67.8 שקל למניה

כיל צפויה לפרסם אזהרת רווח ברבעון הראשון של 2011. כך מעריך האנליסט ירון פרידמן מבנק הפועלים, במסמך שהפיץ ללקוחות הבנק ושהגיע לידי "גלובס".

הגורם לכך, לטענת פרידמן, הוא שביתת עובדי מפעלי ים המלח, שהחלה ב-4 בינואר. "תחום האשלג, שהוא תחום הפעילות הגדול ביותר של כיל, מושבת. מלבד היעדר ייצור, מונעים העובדים גם את הוצאתם של משלוחי אשלג מהמלאי הקיים בים המלח, שעמד בתום הרבעון השלישי על כ-1.84 מיליון טון" מסביר פרידמן.

"אם וכאשר תפרסם כיל אזהרת רווח", מוסיף פרידמן, "צפויה השפעה שלילית על מניית החברה, אך בטווח הקצר בלבד. אנו ממליצים לנצל את אותה תגובה שלילית צפויה על מנת לנסות ולרכוש את המניה ברמות מחירים נוחות יחסית". מסוף 2008 מניית כיל זינקה בכ-270% והיא נסחרת היום במחיר של 61 שקל למנייה, עדיין נמוך ממחיר היעד של פרידמן שנוקב ב-67.8 שקל למניה, פרמיה של 11% מעל המחיר הנוכחי.

בתחילת החודש דיווחה יצרנית הדשנים, שבניהול עקיבא מוזס ובשליטת החברה לישראל של משפחת עופר, כי מועצת העובדים של מפעלי ים המלח נוקטת בעיצומים המתבטאים, בין היתר, בהגבלת תהליכי הייצור והאחזקה עד כדי עצירת פעילות מתקני ייצור. יצוין כי פעילות הברום של כיל ממשיכה לעבוד כסדרה. כן ממשיכה כסדרה פעילות האשלג באירופה, במסגרתה מייצרת כיל כמיליון טון אשלג בשנה.

פרידמן מעריך כי "מכירות האשלג מהיבשת יסתכמו ברבעון בכ-200 אלף טון. מנגד, נדגיש כי עיקר הייצור הינו בישראל, להערכתנו, כ-3.5 מיליון טון בשנה. לכן אנו צפויים לראות פגיעה קשה בפעילות זו ברבעון הראשון של השנה", אומר פרידמן.

פרידמן מעריך כי השפעת העיצומים תתבטא בטווח הקצר בגלל אופן הפקת האשלג. "הקרנליט, המשקע הנוצר בבריכות האידוי ושממנו מופק האשלג, ממשיכה להיווצר בבריכות, ואנו מעריכים כי עם חידוש העבודה במפעל, היא תיקצר ותעובד, כך שהאשלג שלא יוצר בחודש האחרון, ייווצר בהמשך השנה" הוא מציין.

עוד כותב פרידמן כי "נקודת האור היא בכך שהשביתה נעשית בתקופה זו של השנה, שהיא תקופה יחסית שקטה. עם זאת, השביתה מעכבת את חתימת ההסכם החדש בסין, ומעכבת את השלמת החוזה ההודי מאשתקד, חוזה שאמור להסתיים בחודש הבא".