האקרים פרצו למחשבי הנאסד"ק; נפתחה חקירה פדרלית

"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי פורצים חדרו למחשבי הבורסה מספר פעמים בשנה האחרונה ■ מחשבי המסחר לא נפגעו, אך לא ברור עדיין אילו מחלקות אחרות נפרצו ומה הנזק שנגרם

האקרים פרצו מספר פעמים למחשבי בורסת הנאסד"ק בניו-יורק, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. עפ"י הדיווח, לאחר פריצות חוזרות בשנה האחרונה - נפתחה חקירה פדרלית שתנסה לאתר את מקור הפורצים ואת מטרתם.

המחשבים שאחראים את ניהול המסחר בבורסה בוול סטריט לא נפגעו, לפי הוול סטריט ג'ורנל. עם זאת, לא ברור עדיין אילו מחלקות אחרות בנאסד"ק נפרצו ומה הנזק שנגרם. החוקרים לוקחים בחשבון מניעים שונים לפריצות האבטחה - ניסיון לפגוע במסחר ולהשיג רווחים, ניסיון לגנוב סודות מסחריים ואף אפשרות של נסיון פגיעה בטחונית שנועדה לפגום בכלל המסחר בארה"ב.

"נכון לעכשיו נראה כי ההאקרים פרצו לחמשבי הנאסד"ק כדי לשוטט", אמר מקורב לנושא לוול סטריט ג'ורנל. "בשלב זה עדיין לא זוהתה פגיעה ודאית בתוכנת המסחר", אמר. דובר מטעם הנאסד"ק סירב להגיב לידיעה.

החקירה נפתחה ביוזמת השירות החשאי וכעת כוללת גם את סוכנות ה-FBI. החוקרים עדיין לא אומרים בוודאות כי הצליחו לחסום את כל ה"חורים" הביטחוניים ולאתר את הפורצים.