פרסום במגזר הדתי: משרד בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל

סיכום 2010 של יפעת בקרת פרסום: פלדהיים וספרי אור החיים הם המפרסמים הגדולים במגזר

סיכום 2010 בפרסום למגזר הדתי מראה כי על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, משרד הפרסום בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת הפרסום במגזר הדתי-חרדי בפער ניכר ועם גידול של 5%.

במקום השני נמצא גל אורן BSD, הצומח השנה בכ-14%. במקום השלישי נמצא משרד הפרסום אפיקים עם ירידה של כ-9%.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אומר כי "התופעה המעניינת ביותר בטבלת משרדי הפרסום השנה הוא משרד הפרסום החדש 'בראשית' בבעלות מוטי קוטיינר, מראשי טריו של אדלר-חומסקי&ורשבסקי לשעבר. 'בראשית מתמקם' במיקום ה-9, כאשר בין לקוחותיו נמנים טרקלין חשמל, מחסני אושר עד שכלל לא פרסמו בשנת 2009 במגזר, ביחד - מועדון לצרכנות נבונה, ברימאג ועוד.

הפרסום בארגונים עולה

מפילוח של תתי-ענפים ומפרסמים עולה כי קטגוריית הספרים כובשת את המקום הראשון בטבלה, עם גידול של כ-52% בהוצאה לפרסום. גידול זה משקף מהלך של הכפלת מספר הסניפים של שני השחקנים הגדולים בענף: ספרי אור החיים ופלדהיים, שהינם גם המפרסמים הגדולים במגזר לשנת 2010.

קטגוריית הארגונים והעמותות גדלה השנה בכ-19% בהוצאה שלה לפרסום. הקטגוריה מונה כ-200 גופי צדקה ותרומות לקהילה.

העיתונות היא המדיה הדומיננטית בפרסום במגזר, והיא כמעט הדרך היחידה לגיוס תרומות באופן אפקטיבי, בהיעדר כמעט מוחלט של ערוצי תקשורת ארציים אלנטרנטיביים כמו טלוויזיה ואינטרנט.

רשתות השיווק נותרות במקום השלישי בטבלה ומגדילות את ההוצאה לפרסום שלהם בעוד כ-27%, לאחר גידול של כ-75% בשנת 2009. המפרסמות הגדולות בקטגוריה הן: "יש" של רשת שופרסל, המפרסמת באמצעות בולטון פוטנציאל את מבצעי "הכל ובזול", ובנוסף שלל מבצעים לפורים, לפסח, לשבועות ועוד. במקום השני ממוקמת רשת "בר כל", המפרסמת ללא משרד פרסום שלל רב של מבצעים ואף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית.

מדירוג המפרסמים עולה כאמור כי פלדהיים וספרי אור החיים הינם המפרסמים הגדולים לשנת 2010.

מפרסמת נוספת שגדלה משמעותית השנה היא קבוצת אסם הממוקמת המקום החמישי. אסם מפרסמת בווליום גבוה את גלידות נסטלה, את סדרת "מה נאכל היום" ואת נס קפה רד מאג וטבעול - פרי ברכה.

מגזר דתי חרדי
 מגזר דתי חרדי