מחממת מנועים: אל-על רכשה 4 מטוסי נוסעים חדשים

חברת התעופה רכשה תמורת כ-300 מיליון דולר מטוסים צרי גוף שיחליפו את צי 757 המשמש לטיסות לטווחים קצרים ובינוניים, בעיקר במדינות אירופה ■ ייכנסו לשימוש ב-2013

אל על נערכת לתחזיות לגידול בתנועת הנוסעים בקוויה ומבצעת עסקת רכש משמעותית תחת שרביטו של המנכ"ל אליעזר שקדי: החברה רכשה 4 מטוסי נוסעים מדגם בואינג 737-900ER חדשים בעסקה ששוויה בטווח שבין 215 ל-320 מיליון דולר (על פי שווק השוק הממוצע שלהם בהתאם למחיר המחירון) - כך על פי הודעה ששיגרה חברת התעופה הבוקר (ג') לבורסה בתל אביב.

מדובר בדגם החדיש של צי מטוסי בואינג 737 אשר צפויים להחליף את מטוסי ה-757 של אל על המשמשים כיום לביצוע טיסות ליעדים בטווחים קצרים ובינוניים, בעיקר למדינות אירופה. מדובר במטוסים המסוגלים לבצע טיסות מסחריות ליעדים בטווח של עד 5 שעות טיסה מנתב"ג.

המטוסים צפויים להיכנס לשימוש החברה החל משנת 2013 וישמשו, כך אומרים באל על, להגדלת קיבולת הנוסעים במחלקות התיירים והעסקים שלה. בחרה טוענים עוד כי הפעלת המטוסים החדשה תאפשר ייעול וחיסכון תפעוליים ביחס לדגמים מתחרים או דגמים אחרים המצויים כעת בשימוש החברה. צי מטוסי ה-737 שבשימוש החברה צפוי לפיכך לגדול עם קבלת המטוסים ל-18 לעומת 14 כיום.

נוסף על ארבעת המטוסים שרכשה אל על, כולל ההסכם שנחתם עם הואינג שני מטוסים נוספים בדגם האמור הניתנים להמרה לאופציות רכישה וכן אופציה לשני מטוסים נוספים.