רוביני וברמר: אין הנהגה כלכלית עולמית; "G20 הוא G0"

"במהלך החודשים האחרונים, הקבוצה המורחבת של הכלכלות המובילות הפכה מקבוצה שהיתה אמורה להיות קונצרט לקאקפוניה של קולות מתחרים"

"קבוצת ה-G20 היא כעת קבוצת ה-G0" זוהי הכותרת של מאמר שכתבו יאן ברמר, נשיא ארואסיה גרופ ונוריאל רוביני, יו"ר רוביני גלובל אקונומיקס בגליון למארס/ אפריל של המגזין "Foreign Affairs". לדבריהם "ה-G20, קבוצת 20 המדינות המתועשות הגדולות בעולם נמצאת בדרך ליציאה מכלל שימוש והעולם נמצא בנקודה בה גם מדינה בודדת וגם קבוצה של מדינות לא יוכלו להנהיג אג'נדה בינלאומית".

"במהלך החודשים האחרונים, הקבוצה המורחבת של הכלכלות המובילות הפכה מקבוצה שהיתה אמורה להיות קונצרט לקאקפוניה של קולות מתחרים, כאשר הדחיפות של הטיפול במשבר הכלכלי דעך ומגוון הערכים והדעות הפוליטיות והכלכליות בתוך הקבוצה הפך לעניין עצמו" כתבו ברמר ורוביני.

G2 של ארה"ב וסין - ירד מהפרק מאחר ש"לבייג'ין אין אינטרס לקחת על עצמה את הנטל שמגיע עם הובלת המנהיגות הבינלאומית. בעוד ש-G3 שתורכב מארה"ב, אירופה ויפן היא לא אלטרנטיבה שמסוגלת להתקיים" כתבו השניים.

"לארה"ב חסרים המשאבים על מנת להמשיך להוביל את העולם כממונה על טובת הציבור. אירופה עסוקה כרגע באופן מלא בשמירה על האיחוד האירופי. וגם ידיה של יפןקשורות בסבך הבעיות הפוליטיות והכלכליות המקומיות".

"התוצאה של עולם בו המדינות המתפתחות והכלכלות המתעוררות נלחמות האחת בשניה תהיה התעצמות הקונפליקטים בזירה הבינלאומית ביחס לעניינים חשובים ביותר, כגון תאום מאקרו כלכלי בינלאומי, רפורמות בתחום הרגולציה הפיננסית, מדיניות הסחר ושינויי אקלים".

דבר זה יכביד על הכלכלה הגלובלית בעוד חברות יושבות על ערמות של מזומנים וממתינותלסיום תקופת חוסר הודאות - אשר לדבריהם כניראה תתארך.

"מצב של G0 הוא לא השאיפה אבל הוא עולה מניתוח תמונת המצב", אמר ברמר בכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס והוסיף "לצערי זה המצב בו אנו נמצאים כעת".