מתגבשת תביעה ייצוגית נגד איקאה בגין נזקי השריפה

תושבים המתגוררים ביישובים הסמוכים לחנות איקאה שבנתניה שנשרפה ביום שבת מגבשים בקשה לתביעה ייצוגית שסכומה טרם נקבע ■ חוששים כי החומרים שנשרפו הם רעילים

תושבים מאבן-יהודה והיישובים הסמוכים לסניף איקאה שנשרף בנתניה מגבשים בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת הריהוט השבדית בעקבות נזקים שנגרמו להם לכאורה כתוצאה מעשן השריפה. סכום התביעה טרם גובש.

את התובעים תייצג עו"ד עינת הלל מכפר-שמריהו. התביעה מתגבשת בימים האחרונים, ועד כה הצטרפו אליה 40 תושבים מאבן-יהודה, הסמוכה לאזור התעשייה פולג, בו היה ממוקם סניף איקאה שנשרף כליל בשבת בבוקר. מלבד תושבי אבן-יהודה הגיע מכתב גיבוש התביעה גם לתושבים מהיישובים תל-יצחק, בית-יהושע, כפר-נטר וקדימה.

לדברי הלל, "פיח השריפה התנתב בעיקר לאבן-יהודה בעקבות הרוח, ובתים חדשים שם נפגעו מהפיח".

לפי תלונות התושבים שהגיעו לידי עו"ד הלל, בעקבות השריפה נוצרו פסי פיח על הטיח החיצוני של הבתים וכן על החומות המקיפות את הבתים, החניות השחירו, וישנו חשש לנזק לצמחיה ולדשא בגינות הבתים.

בנוסף, התושבים חוששים כי החומרים שנשרפו הם רעילים, ולכן הביעו חשש כי ילדיהם יבואו במגע עם החומר. בנוסף נוצרו נזקי צבע על דקים, גגות וכן בפרגולות ומרפסות. התושבים אף חוששים כי חיות המחמד שלהם יבואו במגע עם החומרים שנשרפו.

"ביום השריפה תושבים באבן-יהודה יצאו עם צינורות מים שפועלים בלחץ חזק כדי לשטוף את המכוניות ואת הבתים שהשחירו. נוצר בזבוז מים אדיר כשתושבים ניסו לשפשף את הלכלוך. בעקבות השפשוף אף הוחמר המצב", ציינה עו"ד הלל. "יש תושבים שהשקיעו כסף רב בגינות שלהם, ולא ברור מה הנזק שנגרם לצמחיה. ימים יגידו מה יהיה הנזק, אבל לא נרצה לחכות לנזק".

לדבריה, גם בבית-הספר האמריקני לילדי הקונסולים והשגרירים, קירות המבנה וגגותיו השחירו כתוצאה מהשריפה. עו"ד הלל הוסיפה: "ייתכן כי נזקים נוספים יתגלו בהמשך על-ידי חוות-דעת מומחים בנושא".

כזכור, בתחילת השבוע נודע כי חנות איקאה שנשרפה תצטרך להיבנות מחדש מהיסוד, בתהליך שיימשך בין חצי שנה לשנה. האדריכל צפריר גנני ממשרד האדריכלים פלג אדריכלים וחברת ניהול הפרויקטים וקסמן-גוברין-גבע קיבלו כבר הנחיה להתחיל לעבוד על תכנון הבנייה המחודשת.

הסניף שנשרף פעל בנכס שבבעלות החברות ישראלום ובריטיש ישראל, המחזיקות בו בחלקים שווים, ושהושכר לאיקאה.

מאיקאה נמסר בתגובה: "נגיב כשנראה את כתב התביעה". מישראלום נמסר בתגובה: "לכשתתקבל התביעה נלמד אותה ונגיב בהתאם".