עקפו את קנסות היציאה: פרטנר וסלקום חייבו הכול בתשלום אחד

משרד התקשורת קיבל תלונות מלקוחות שקיבלו חשבון מנופח במסגרת ההתנתקות שלהם מחברת הסלולר, לאחר שזו חייבה אותם בתשלום אחד עבור יתרת התשלומים על המכשיר

ביטול קנסות היציאה בסלולר הוביל את החברות פרטנר וסלקום לנקוט פרקטיקה פסולה של חיוב הלקוח ב"מכה אחת" עבור מכשיר הסלולר. התוצאה היא שלקוחות שמשלמים ב-36 תשלומים עבור המכשיר הסלולרי שלהם, חויבו בתשלום אחד עבור יתרת התשלומים מהרגע שהודיעו על רצונם לנטוש.

במשרד התקשורת החליטו לנקוט יד קשה כנגד הנוהג הזה, וסלקום החליטה מיידית להפסיקו ולאפשר ללקוחות נוטשים להמשיך ולשלם את יתרת התשלומים עבור המכשיר במסגרת המלאה שעליה התחייב הלקוח.

מסתבר כי בעבודה על ביטול קנסות היציאה, ובדרך שבה ההוראה עברה דרך חוק ההסדרים, התגלתה פירצה, שאותה ניצלו שתי החברות כקלף מיקוח למניעת נטישה.

הדבר התברר למשרד התקשורת רק לאחר שהתקבלו תלונות מלקוחות, שנדהמו לקבל חשבון מנופח במסגרת ההתנתקות שלהם. כתוצאה מכך פנה המשרד בצורה לא פורמלית לשתי החברות וביקש לבדוק האם כך הם פני הדברים, ולאחר כי הבהיר שהוא אינו רואה זאת בעין יפה - חזרה בה סלקום מיידית והפסיקה לקנוס את הלקוחות.

במשרד התקשורת בודקים כיצד להגיב על המהלך והאם לתקן את הרישיונות של החברות או שניתן להסתפק באזהרה בלבד.

כפי שפורסם ב"גלובס", ביטול קנסות היציאה גורם לתסיסה בקרב לקוחות שרוצים לעבור מחברה לחברה, והדבר תורם להגברת התחרות. חלק מהחברות רואות ברכה בביטול הקנסות ומדווחות על התעניינות רבה של לקוחות חדשים, ואילו בקרב אחרות נעשים ניסיונות להתמקד במניעת נטישה.

מסלקום נמסר כי החברה ביטלה את הנוהג מיד עם פניית משרד התקשורת.

מפרטנר נמסר: "מיום א' הקרוב פרטנר תאפשר לכל לקוחותיה, ללא התייחסות למועד הצטרפותם, להמשיך ולשלם עבור המכשיר בתשלומים בעת סיום התקשרותם, וזאת על אף שהוראת החוק מתירה לחייב לקוח שהצטרף לרשת לפני 1 בינואר 2011 לשלם עבור יתרת התשלומים בתשלום אחד".