המשנים ליועמ"ש: האלוף בני גנץ כשיר להתמנות לרמטכ"ל

(עדכון) - בחוות-דעתם על חריגות הבנייה של גנץ בראש-העין כתבו עוה"ד מייק בלס ושרית דנה כי בהתנהלות גנץ נפלו פגמים, אך אלה אינם חמורים ■ גם ועדת טירקל אישרה אמש את המינוי

בהתנהלותו של האלוף בני גנץ נפלו פגמים, אך אין בהם את מידת החומרה העלולה לפגוע בכשירותו להתמנות לרמטכ"ל - כך קבעו המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, עורכי הדין מייק בלס ושרית דנה, בחוות-דעתם על חריגות הבנייה של גנץ בביתו בראש-העין.

עם זאת, ועדת טירקל אישרה אמש (ד') את מועמדותו של גנץ לרמטכ"ל, וקבעה כי "אין במעשיו פגם שיש בו כדי להעיב על המינוי. אין בהשגות כדי להטיל בו דופי וכדי לפסול את מינויו מבחינת טוהר המידות, או מכל סיבה אחרת".

הממשלה אמורה לאשר את מינויו של גנץ בישיבתה ביום ראשון הקרוב, ולמחרת היום אמור גנץ להיכנס לתפקיד הרמטכ"ל.

בשונה מכפי שקרה בעניינו של האלוף יואב גלנט, הפעם קיבלה ועדת טירקל את כל החומרים הנוגעים לחשש לפגמים בהתנהלותו של גנץ לאורך השנים: החריגה מקו החצר בביתו בראש-העין, הרחבת ביתו וכן הטבות שקיבל שלא כדין עקב העברת דירתו לצפון, בעקבות הצבתו בפיקוד הצפון.

בנוסף קיבלה הוועדה חומרים הנוגעים לניסיון חילוצו של מדחאת יוסף ממתחם קבר יוסף בשכם בשנת 2000.

באשר לחריגות הבנייה בחצר ביתו והרחבת דירתו, קבעה ועדת טירקל כי "גנץ תיקן את הליקוי מיד כשהופנתה תשומת-לבו לכך", ואולם אף שגנץ קיבל היתר עקרוני להרחיב את דירתו - "היה פגם בכך שלא נזדרז להשלים את כל הליכי האישור שנדרשו".

בנוגע להטבות שקיבל עם מעברו לצפון, בירור שערך הפצ"ר ניקה את גנץ מכל חשד בעניין זה.

בנוגע לחלקו במבצע חילוצו של מדחאת יוסף מקבר יוסף בשכם, הוועדה בדקה את דוח התחקיר המבצעי ואת פסק דינו של בג"ץ, וקבעה כי גנץ לא היה הדרג הפיקודי הבכיר בשטח.

בחוות-דעתם של המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, שבחנו את נושא חריגות הבנייה וההטבות עם מעברו של גנץ לצפון, כתבו בלס ודנה כי "מרפסת העץ בביתו של גנץ, שפלשה לשטח ציבורי פתוח, עמדה על תילה חודשים ספורים בלבד, והוסרה על-ידי גנץ בתוך פרק הזמן הקצר שהוקצב לו לשם כך על-ידי הרשויות, מבלי צורך לנקוט הליך שיפוטי או מינהלי. גנץ לא זכה לטובת הנאה חריגה מטעם רשויות החוק ולא ליחס מיוחד".

עם זאת, משרד המשפטים הנחה את גנץ לפעול מיידית להוצאת היתר בנייה לתוספות הבנייה בביתו.