נוקיה מאמצת את מערכת "חלונות" - והמניה צונחת ב-9%

החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, מוותרת דה-פקטו על מערכת ה-‏MeeGo‏ שלה ומפטרת את מי שעמד בראש פיתוח המערכת ■ המשקיעים לא מתלהבים

יצרנית הטלפונים הסלולריים הפינית נוקיה ממשיכה במאמציה לחזור לקדמת הבמה בשוק הסלולרי העולמי - והפעם היא מנסה לעשות זאת באמצעות מיקרוסופט. נוקיה הודיעה היום (ו') כי תשלב את מערכת ההפעלה "חלונות פון" בטלפונים החכמים שלה (סמארטפונים), במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי עם מיקרוסופט.

נוקיה תטמיע את מנוע החיפוש של מיקרוסופט - בינג - בכל מכשיריה, וכמו כן שירות Nokia Maps יהיה חלק אינטגרלי בשירותי המיפוי של מיקרוסופט. כמו כן, חנות האפליקציות של נוקיה, Ovi, תשולב ב-Marketplace של מיקרוסופט.

השת"פ בין נוקיה למיקרוסופט מגיע זמן קצר לאחר שמנכ"ל נוקיה סטיבן אלופ, לשעבר בכיר במיקרוסופט, שיגר לעובדיו מזכר פנימי חריף במיוחד, בו אמר לעובדים כי החברה מפגרת מאוד אחר מתחרותיה וזקוקה לשינוי מהותי.

‏"נוקיה, הפלטפורמה שלנו נשרפת", כתב אלופ במזכר שלו, שתוכנו פורסם על ידי ה"וול סטריט ג'ורנל". "יידרש מאמץ אדיר כדי לשנות את פני החברה שלנו".

"המסירה הראשונה של אייפון הייתה ב-2007, ולנו עדיין אין שום מוצר שקרוב לחוויה הזו. אנדרואיד נכנס לזירה לפני קצת יותר משנתיים, והשבוע הם לקחו מאתנו את ההובלה במחזור שיווק טלפונים חכמים. זה בלתי יאומן", כתב אלופ.

הוא ציין עוד כי האסטרטגיה של נוקיה, של קידום מערכת ההפעלה שלה - סימביאן, תוך פיתוח מערכת ההפעלה החדשה ‏MeeGo‏, אינה מספיקה כדי להדביק את המתחרים. אלופ הודה כי בעוד שנוקיה חשבה ש-‏MeeGo‏ תהיה פלטפורמה "מנצחת" לטלפונים חכמים במיוחד, בקצב הפיתוח הנוכחי יהיה לחברה רק מכשיר אחד מבוסס ‏MeeGo‏ בשוק השנה.

לפיכך, בהודעתה היום הודיעה נוקיה כי ה-‏MeeGo‏ תהפוך למערכת קוד פתוח ומי שעמד בראש פיתוח המערכת - אלברטו טורס - יפרוש מתפקידו החל מהיום. המשקיעים, אגב, מקדמים את השינויים בחוסר התלהבות והמניה צונחת ב-8% בפתיחת המסחר באירופה.