פרשת אייל גולן: נעצר חשוד באספקת חשבוניות מס פיקטיביות

רשות המסים עצרה את נועם לוי, החשוד כי סיפק חשבוניות מס פיקטיביות לחברת ליאם הפקות הנמצאת בבעלותו של גולן ■ גולן עצמו נחקר לאחרונה בחשד להעלמת מס ושוחרר בערבות

‎‎התפתחות בפרשת חקירתו של הזמר אייל גולן: רשות המסים דיווחה היום (א') כי עצרה את נועם לוי, החשוד כי סיפק חשבוניות מס פיקטיביות לחברת ליאם הפקות, הנמצאת בבעלותו של גולן.

בית המשפט השלום בירושלים האריך ביום חמישי את מעצרו של לוי ב-4 ימים לצורך המשך חקירה.

‏מבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט עולה כי במסגרת החקירה שמנהל משרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים נגד חברת ההפקות של גולן בחשד להעלמת הכנסות, זומן לוי לחקירה אך לא התייצב. מרשות המסים נמסר כי לוי נתפס בביתו ביום רביעי, נחקר ומסר את גירסתו.

‏במהלך החקירה הגלויה בעניינו של גולן, דיווחה רשות המסים, חלה התפתחות ממנה עלה חשד כי החברה קיזזה חשבוניות מס פיקטיביות במיליוני שקלים כדי להשתמט מתשלום מס.

מבקשת המעצר עולה כי על-פי מסמכים ועדויות שנגבו מגורמים בחברה, החשבוניות החשודות הגיעו באמצעות לוי. עוד עולה מחומר החקירה כי החשבוניות סופקו בלא שהתבצעה כל עבודה או שירות, ובכך התאפשר לחברה לנפח הוצאות ולהקטין את תשלומי המע"מ.

לדברי הרשות, מדובר בחקירה מורכבת, בה מספר רב של נחקרים. לטענתה, מדובר על חשד לעבירות חמורות על חוק מע"מ ופגיעה בקופת המדינה.

נזכיר כי ‏גולן עצמו נחקר ושוחרר לפני כחודש בערבות בסכום של 350 אלף שקל, לאחר שעלה החשד כי באמצעות חברת ההפקות לא דיווח על חלק מהכנסותיו מאירועים פרטיים בהיקף של למעלה ממיליון שקל.

במסגרת החקירה נחקרו גם גולן שרעבי, מנהל החברה; אריק בני משה, איש הכספים של החברה; ודוד חנדלי, מנהל האירועים הפרטיים.