23 שנה, 60% הצלחה ותואר אחד קטן שחסר לג'רי סלואן

מאמן יוטה ג'אז מה-NBA, שהתפטר מתפקידו אחרי שנים ארוכות בקבוצה, סיים את הקריירה מבלי לזכות באליפות - ובכך שבר את השיא השלילי הארוך ביותר בספורט האמריקני

ג'רי סלואן, מאמן יוטה ג'אז מה-NBA שהודיע ביום חמישי על התפטרות אחרי 23 עונות רצופות בקבוצה, הוא לא המאמן היחיד השנה בספורט האמריקני שעזב אחרי זמן רצוף ארוך במיוחד בפרצ'ייז שלו.

לפני סלואן, היה זה בובי קוס שפרש באוקטובר מתפקידו כמנג'ר של אטלנטה ברייבס מה-MLB אחרי 21 שנים רצופות, במהלכן זכה פעם אחת בוורלד סירייס. רק בחודש שעבר פוטר גם ג'ף פישר, מאמן טנסי טייטאנס מה-NFL ב-17 השנים האחרונות, שהוביל את קבוצתו להופעה אחת בסופרבול.

סלואן אמנם סיים את הקדנציה הארוכה שלו ביוטה עם יותר מ-60% הצלחה, ועונה אחת בלבד שבה הקבוצה סיימה במאזן שלילי. עם זאת, הוא שבר שיא שלילי בספורט האמריקני, של המאמן שהחזיק בתפקידו הכי הרבה זמן ברצף בליגות המקצועניות מבלי לקחת תואר. הג'אז אמנם הגיעו לגמרים של ה-NBA ב-1997 ו-1998, אבל שם נכנעו לשיקגו בולס של מייקל ג'ורדן.

המאמן הקודם שהחזיק בשיא העונות הרצופות בקבוצה מהליגות המקצועניות ללא זכייה בתואר הוא ווילברט רובינסון, שבמשך 18 עונות רצופות לא הצליח לזכות בוורלד סירייס עם קבוצת הבייסבול ברוקלין רובינס (לאחר מכן ברוקלין דוג'רס, וכיום לוס אנג'לס דוג'רס).