לידר: "מחירי הגז יזנקו; ח"ל עשויה לחתום עם 'תמר'"

האנליסטים מתייחסים לחילופי השלטון במצרים וסבורים כי אלה הגיעו "בעיתוי מושלם" לשותפויות "תמר" ■ ממליצים לקנות את ישראמקו במחיר יעד של 42 אגורות

"העלייה בפרמיית הסיכון אשר חלה בעקבות האירועים במצרים הורידה את רמת התחרות והחלישה את האטרקטיביות של הגז המצרי", כך מעריכים היום (ב') כלכלני לידר שוקי הון, אשר מדגישים כי חילופי השלטון וחוסר הוודאות במצרים ייטיבו עם הגז הישראלי בכלל ועם שותפויות "תמר" בפרט.

בלידר מתייחסים באופן מפורש לחוזה הגז הגדול של חברה לישראל בהיקף של 8 מיליארד דולר, אשר חציו הראשון הוענק כבר לספקית הגז המצרית EMG; להערכת האנליסטים, החברה לישראל תעניק את החצי השני של החוזה (בהיקף 4 מיליארד דולר) לשותפויות "תמר".

"סיכוי נמוך מאוד שהחברה לישראל תממש את האופציה עם EMG", נכתב בסקירה. "לאור המאורעות האחרונים, הסיכויים שהחברה לישראל תממש את האופציה שניתנה לייבא את המחצית השנייה של כמות הגז הנצרכת לחברות EMG לה מחברת הבנות, פחתו משמעותית".

בלידר מסקרים את דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר בהמלצת "תשואת שוק" עם מחירי יעד של 1,450 שקל, 13.4 שקל ו-2.33 שקלים בהתאמה. הם ממליצים לקנות את מניית ישראמקו ומעניקים לה מחיר יעד של 42 אגורות.

בלידר מעריכים גם שהשווי של "תמר" עלה בעקבות המהומות במצרים: "האירועים החלישו את רמת התחרות בין ספקי הגז בישראל וככל הנראה יעלו באופן משמעותי את הפרמיה והמחיר של הגז הישראלי. מחירי הגז הישראלי יזנקו כבר בשבועות הקרובים".

עוד מעריכים בלידר כי העלייה המהותית במחיר הפחם והיטל הבלו הצפוי לעלות ולייקר מהותית את עלויות האנרגיה התחליפים לגז, עשויים להביא לעלייה חדה במחירי הגז בישראל, אשר תקבל ביטוי כבר בהסכמים הארוכים שעשויים להיחתם בקרוב בין השותפים בתמר ללקוחותיה.

בלידר מציינים כי כעת לא נלקח בחשבון תרחיש בו זרימת הגז ממצרים לישראל תופסק, יחד עם זה מציינים בלידר כי נפילת המשטר במצרים לידי גורמים קיצוניים עלולה להביא להפסקה בזרימת הגז ממצרים לישראל. "תרחיש זה עשוי להגדיל משמעותית את השווי הכלכלי למאגר תמר", מעריכים בלידר.