היעד של "אושר עד": מכירות של מיליארד שקל תוך שנתיים

הרשת מקימה 5 סניפים חדשים שייפתחו בתוך שנה באשדוד, צומת כנות, בית-שמש, בני-ברק וירושלים, בהשקעה של 32-40 מיליון שקל

"אושר עד" מחדדת את התחרות מול רשת "יש" של שופרסל ומול רמי לוי שיווק השקמה. ל"גלובס" נודע כי בתוך שנה עתידה הרשת לחנוך 5 סניפים חדשים, בהשקעה של 32-40 מיליון שקל. בכך למעשה תכפיל הרשת את מספר סניפי הרשת העומד היום על 4 סניפים. מרבית הסניפים ייפתחו בסמוך לסניפי רשת "יש". בנוסף, הרשת בונה כעת סניף בבאר-שבע, שמועד פתיחתו עדיין לא ברור.

אברום משה מרגלית, המנכ"ל ומבעלי הרשת, אומר ל"גלובס" כי "בשנה הקרובה נהיה מובילי המגזר החרדי. כבר היום רואים שאנחנו הולכים לשם. אשדוד היא עיר הלוויין של החרדים ואנחנו פותחים שם החודש. בית שמש היא העיר השנייה של החרדים ואנחנו פותחים שם סניף בקיץ. בבני ברק ובירושלים נפתח עוד חנויות. אנחנו מתכוונים להיות בפריסה רחבה מאוד בארץ. להוביל זה לא רק במכירות, אלא גם בהבנת צורכי החרדים".

לפי הערכות בשוק, קצב המכירות השנתי של הרשת עומד היום על כ-450 מיליון שקל וברשת "אושר עד" מכוונים למחזור מכירות של מיליארד שקל בתוך שנתיים.

"לא רק לחרדים"

בשבוע הבא תחנוך הרשת סניף בעיר אשדוד, במרחק של כ-300 מ"ר בלבד מסניף "יש". סניף "אושר עד" באשדוד ישתרע על שטח של 6,800 מ"ר.

סניף נוסף של הרשת, שישתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר, ייחנך בתחילת אפריל 2011 בצומת כנות. בחודשי הקיץ השנה תחנוך הרשת סניף בעיר בית שמש, שישתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר ויפעל במרחק לא גדול מסניף "יש" הנמצא בשכונת רמת בית שמש.

"אושר עד" כבר פעילה היום בערים ירושלים ובני ברק, שם שני סניפיה מתחרים ישירות בסניפים החרדיים של רמי לוי שיווק השקמה. התחרות בין הצדדים החריפה לפני מספר שבועות לאחר שפרצה תגרה בין עובדי שתי הרשתות ובמסגרתה אף נורו יריות לאוויר. כעת מתכוונת הרשת לפתוח בתוך שנה שני סניפים נוספים בערים בני ברק וירושלים, במעוזים חרדיים. הסניף בבני ברק, שישתרע על שטח של 4,000 מ"ר, ייפתח בתוך העיר, לא הרחק מסניפי רשת "יש" ו"ברכל".

סניפי ענק

לדברי מרגלית, "הכוונות שלנו הן לתפוס יותר אחיזה בבני ברק ובירושלים. ניכנס עם חנות ענקית בירושלים וחנות גדולה בבני ברק".

* האם החנות החדשה לא תיצור קניבליזציה במכירות החנות הקיימת שלכם בעיר?

"החנות שיש לנו היא בפריפריה של בני ברק וזו תהיה בתוך בני ברק".

האסטרטגיה של "אושר עד" היא פתיחת סניפי דיסקאונט גדולים, בפריסה ארצית. הרשת מציעה מגוון כשרויות גבוה ומוצרים באריזות גדולות, בדומה לרשת קוסקו בארה"ב.

לדברי מרגלית, "המכנה המשותף של כל החנויות שלנו הוא שהן בסביבות 5,000 מ"ר. 5 סניפים שלנו שווים ל-17 סניפים של המתחרים. רשת 'יש' מחזיקה שלוש חנויות מאוד גדולות וכל היתר הן חנויות קטנות".

בהתייחס לקהל הלקוחות, אומר מרגלית: "'אושר עד' זה לחסכנים ולאו דווקא לחרדים. אנו פונים לקהל החרדי, אבל באותה נשימה מביאים גם חווית חיסכון. עובדה שהחנות שלנו בקריות היא החנות הכי חזקה מנשר עד נהריה ו-90% מלקוחותיה הם חילוניים".

"אושר עד" הוציאה את חוגלה-קימברלי מהסניפים

"אושר עד" אינה רוכשת מוצרים מחברת חוגלה-קימברלי, חברת הנון-פוד הגדולה בישראל המשווקת את המותגים האגיס, חוגלה וניקול, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי חיתולי האגיס שנמכרים ב"אושר עד", מובאים לארץ ביבוא מקביל מבריטניה ומשווקים באריזות גדולות מקרטון, אריזות שאינן נמכרות בישראל.

בעוד שיבוא מקביל הוא תופעה שכיחה במוצרים רבים, בחיתולים מדובר בתופעה נדירה. לדברי מנכ"ל ומבעלי הרשת, אברום-משה מרגלית, "אין לי סכסוך עם חוגלה-קימברלי. דרך היבוא אנחנו מצליחים להביא חיתולים איכותיים וגם להרוויח כסף והדיל לצרכן יותר משתלם. אנחנו עובדים על מגוון מצומצם בחנויות, מגוון הרבה יותר קטן מהמתחרים והכל במטרה להביא חווית חיסכון".

בחוגלה-קימברלי אומרים כי כבר מיום פתיחת רשת "אושר עד", הצדדים לא הגיעו להבנות מסחריות. "ראינו שהפערים מאוד גדולים וקשה לגשר עליהם", אומר ארי עברון, המשנה למנכ"ל חוגלה-קימברלי.

* האם מאז פניתם ל"עד אושר" בניסיון להגיע להסכם מסחרי?

"לא ישבנו איתם לעומק וניהלנו מו"מ, אבל אנחנו מכירים את שיטות העבודה שלהם וכרגע הפערים המסחריים מאוד גדולים".

* היעדרות כוללת מרשת זו לא מטרידה אתכם?

"זה מטריד, אבל רק עד גבול מסוים".