אלי ישי: תאגידי המים זה פשע ועושק שאין לתארו

שר הפנים תקף את תאגידי המים וטען: "זה ניפוח של כוח אדם - אף אחד לא עושה את זה בתום לב. זה עוד חצי מיליארד שקל לאוצר על חשבון האזרחים. חייבים לבטל את זה"

נמשכת ההתקפה על תאגידי המים על רקע מחירי המים העולים והדיון הציבורי הנמשך בסוגיית ההתייקרויות.

היום הצטרף לביקורת הקשה גם שחקן חיזוק מבית, מתוך הממשלה, שר הפנים אלי ישי. בכנס חירום של פורום סגני ראשי ערים שנערך היום בכנסת בסוגיית מחיר המים טען ישי: "אין ספק שהתאגידים הם פשע - עושק שאין לתאר אותו".

ישי תקף את פקידי האוצר וטען: "זה שהאוצר העביר את הנושא לתאגידים מלכ"רים ולקחו את המחיר של הניפוח של כוח אדם, של מנכ"לים וסמנכ"לים וגזברים ויועצים משפטיים ומזכירות ומבנים ורכבים ושכירויות - כל הלוגיסטיקה הזאת פלוס מע"מ, אף אחד לא עושה את זה בתום לב".

ישי טען כי מדובר ב"חצי מיליארד שקל שזורמים לאוצר על חשבון אזרחי מדינת ישראל" וקרא בתוך כדך "לבלום את זה ולבטל את התאגידים האלו".

להתקפות הצטרפה, שלא במפתיע, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני שטענה: "יש נקודה בזמן שבה אנשים כבר לא מוכנים לספוג יותר את הציניות ולא מוכנים יותר לצאת בבוקר ולא לדעת מה רמת ההוצאה שתהיה להם בסוף היום". לטענתה, "הפערים החברתיים בישראל הם לא בין העשירון העליון לתחתון - אלא הם בין העשירון העליון לעשירות השני; מעמד הביניים קורס אל תוך העוני".