תערוכת הסלולר: HTC הכריזה על 2 טלפוני פייסבוק

הסלולריים שייצאו ברבעון הבא מגיעים עם כפתור פייסבוק היודע לשלב את יכולות האתר עם התכונות של הטלפון ■ צוקרברג: טלפונים הם מכשירים חברתיים, והתעשייה החלה לגלות את זה

בחודשים האחרונים נשמעות הערכות על כך שפייסבוק עומדת להשיק פייסבוק-פון, מכשיר ייעודי שיציע את השירותים שלה בצורה נוחה על-גבי טלפון.

היום (ג') בתערוכת הסלולר בברצלונה אפשר היה לגלות מה התוכניות של הרשת החברתית בתחום. החברה החליטה לשאוב השראה מגוגל, ובמקום להשיק טלפון אחד מתוצרתה, היא משלבת את השירותים שלה במכשירים של מספר יצרניות.

כך, חברת HTC הכריזה הבוקר על שני טלפוני פייסבוק חדשים שזכו לאישור הרשמי של הרשת החברתית. הסלולריים החדשים שייצאו ברבעון הבא מגיעים עם כפתור פייסבוק מיוחד, היודע לשלב את יכולות האתר עם התכונות של הטלפון.

דגם ChaCha כולל מקלדת מלאה (Qwerty), והוא מעוצב במראה לבן. הדגם השני, Salsa, מגיע בצבע כחול - בדומה לצבעי המותג של פייסבוק - והוא כולל מסך מגע.

בניגוד לרוב הטלפונים החכמים היום המגיעים עם אפליקציות של פייסבוק המאפשרות להתחבר לרשת החברתית ולהתעדכן בהודעות של חברים, הטלפונים הללו מאפשרים לבצע פעולות בפייסבוק כמעט ללא שום מאמץ. HTC מחליפה בימים אלו יבואן חדש לישראל, והחלה לעבוד עם Touch שאותה מנהל עומרי כהן. כך, שיש סיכוי שהם ייכנסו למדפי המפעילות הסלולריות המקומיות בחודשים הקרובים.

"יש 500 מיליון משתמשים בפייסבוק מכל מקום ו-200 מיליון איש משתמשים בפייסבוק מהסלולר בחודש. אנשים בודקים את הפייסבוק שלהם בבוקר, עוד כשהם נמצאים במיטה", אומר ג'ון וואנג, מנהל השיווק ב-HTC, כאשר הוא מסביר את המטרה מאחורי שיתוף הפעולה עם הרשת החברתית.

ממשק מיוחד להודעות צ'אט

הכפתור הייעודי מאפשר לעדכן בלחיצה בודדת את הסטטוס, וגם לעשות פעולות אחרות כאשר נמצאים ביישומים שונים במכשירים האלו. למשל, כאשר מצלמים תמונה ולוחצים על הכפתור - היא עולה ישר לחשבון המשתמש בפייסבוק.

גם כאשר גולשים בדפדפן ונמצאים באתר מעניין, הכפתור מהבהב ובלחיצה אחת הקישור לכתבה עולה לפייסבוק. הכפתור ממשיך לעבוד גם כאשר מאזינים לנגן המוזיקה ובלחיצת כפתור יכול המשתמש לעדכן את האנשים בפייסבוק לאיזה שיר הוא מאזין. למכשיר יש אף ממשק מיוחד להודעות צ'אט בפייסבוק, הדומה יותר לממשק הודעות ה-SMS בטלפונים חכמים.

מארק צוקרברג, מייסד מנכ"ל פייסבוק, אמר בהודעת וידיאו מוקלטת באירוע, כי "טלפונים הם מכשירים חברתיים, והתעשייה רק מתחילה לגלות את זה. HTC היא החברה הראשונה שהכניסה פנימה את השירותים החברתיים אצלה", הוסיף, תוך שהוא מרמז לכך שהיא לא האחרונה.

למרות דבריו של צוקרברג, באחרונה הודיעה חברת iNQ על שני מכשירים משלה, המשלבים גם הם את יכולות פייסבוק בטלפונים. הרעיון, בדומה ל-

HTC, הוא שלמשתמש יש מכשיר אחד הכולל מקלדת מלאה ומכשיר אחר הכולל מסך מגע. אמנם, למכשירים אין כפתור ייעודי לפייסבוק אך יש עמוד בית מיוחד שבו מוצגים התכנים החשובים של המשתמש מפייסבוק, כמו תמונה גדולה של קובצי וידיאו חדשים שנכנסו לחשבון של הרשת החברתית של המשתמש או גישה מהירה ליישומים אחרים של פייסבוק.

המכשירים של iNQ יושקו ברבעון השני והשלישי של השנה אך לישראל הם כנראה לא יגיעו, כי לחברה אין יבואן לארץ בשלב זה.

טאבלט עם עט מגע

HTC גם הכריזה על טאבלט (מחשב לוח) ראשון בשם Flyer, המגיע עם מסך של 7 אינץ' ובדומה לשאר הטלפונים שהושקו היום, הוא מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד. בשביל לבדל עצמה, HTC תפרה לטאבלט שלה חבילה של מספר שירותים מעניינים.

כך, לפלייר יש עט מגע שלא משמש לתפעול רגיל של המכשיר, אלא מיועד לחתימה על מסמכים או כדי לכתוב דברים בכתב יד. ניתן גם לכתוב בכתב יד על-גבי עמוד אינטרנט, ולשלוח אותו בלחיצת לחבר.

יישום נוסף, שיקרוץ לסטודנטים , מאפשר להקליט בקול הרצאות ולסנכרן עם הטקסט המוקלד, בדומה ל-Notes של מיקרוסופט במחשבים האישיים.

חובבי המשחקים ימצאו בפלייר שיתוף פעולה עם חברת OnLive, המספקת שירותי השכרת משחקים בטכנולוגיית סטרימינג.

כדי שיהיה נוח לשחק במכשיר, שמגיע רק עם מסך מגע, OnLive בנתה ממשק עם כפתורי מגע על המסך המדמים שלט. ניתן לחבר את הטאבלט גם לטלוויזיה ולהשתמש בו כקונסולה ניידת, כאשר את השליטה במשחק עושים עם ידית משחק חיצונית אלחוטית שאותה OnLive מוכרת.

הכותב הוא אורח חברת סמסונג בתערוכה

פייסבוק, הייטק, HTC
 פייסבוק, הייטק, HTC

פייסבוק, הייטק, HTC
 פייסבוק, הייטק, HTC